Mercedes šokuje! Pozrite si prvé oficiálne fotografie interiéru novej triedy A.

Mercedes ukázal interiér novej triedy A. Namiesto budíkov bude pred vodičom už iba dvojica displejov.
Vydané  Text: 

Štvrtá generácia Mercedesu triedy A zostáva kompaktným vozidlom, rovnako ako jej predchodkyňa, ktorej sa podarilo výrazne znížiť priemerný vek majiteľov vozidiel s hviezdou k tridsiatim rokom. Interiér však prešiel takou výraznou zmenou, že nám ho ukázali štvrť roka pred oficiálnou premiérou vozidla. Pre úplnosť treba dodať, že dnes zahŕňa rodina kompaktných Mercedesov päť modelov. V krátkej budúcnosti ich bude až osem. Čím očarí interiér? Predovšetkým tým, že je väčší, vzdušnejší a priestrannejší. O výrazne lepší výhľad z vozidla sa postaralo iné tvarovanie a sklon stĺpikov. Rozdiel sme si najviac uvedomili pri virtuálnom porovnaní končiaceho a nastupujúceho modelu. Kým v končiacom kokpit priam pohlcoval vodiča, v prichádzajúcom sú línia okien aj palubná doska nižšie.
Najviac však zaujme úplne nové poňatie palubnej dosky. Horná časť dokonale splýva a nadväzuje na líniu čelného okna a spolu s prednými dverami sa zlieva do jednodielneho celku. Hlavná časť z nej vystupuje, akoby sa vznášala v priestore. Tento pocit navodzuje samotné spracovanie s viditeľnou medzerou. V tme tento vzhľad umocňuje špeciálne nepriame podsvietenie odskoku. Najväčšou zmenou prešli ukazovatele. Namiesto klasických ciferníkov a ručičiek nastúpili dva veľké displeje s veľmi vysokým rozlíšením a so spoločným krycím sklom. Tvoria jednotnú plochu, ktorá vyzerá, akoby sa pod sklom ukrýval iba jeden displej. Výnimočnosť tohto riešenia potvrdzuje aj fakt, že aj o dve triedy väčšia trieda E používa digitálne ukazovatele iba vo vyšších verziách výbavy. Najmenšia trieda A už v základe. V Štuttgarte si posvietili aj na také detaily ako výduchy klimatizácie v tvare turbín prúdových motorov. A to doslova. Okrem toho, že spolu s interiérom sa dá ich podsvietenie nastaviť do jednej zo 64-och farieb, bude sa meniť aj pri nastavovaní teploty. Pri jej zvyšovaní bude na chvíľu červené, pri znižovaní modré.
Dizajnovou zmenou prešlo aj ovládanie rozhrania medzi vodičom a vozidlom. Namiesto kolieska je už iba dotyková plocha. Údaje na displejoch medzi budíkmi a na stredovej konzole sa zase ovládajú dotykovými plochami priamo na volante, ktoré pochádzajú zo sveta mobilných telefónov. Pokiaľ hovoríme o novinkách, tak musíme spomenúť aj väčší batožinový priestor (+ 29 dm3) s dlhšou (+ 115 mm) a širšou (+ 225 mm) úložnou plochou a najmä širší (+ 200 mm) vstupný otvor. Teraz sa do neho zmestí aj bicykel s odmontovanými kolesami či veľký detský kočík. Z regálu s novými dielcami vybrali dizajnéri aj nové volanty, ktoré spoznáte najmä podľa toho, že už na nich našlo svoje miesto aj ovládanie tempomatu. Po rokoch hľadania páčky pod volantom ide o veľmi vítanú zmenu. K novým kombináciám materiálov patria poťahy umelou a prírodnou kožou, v niektorých verziách aj v kombinácii s látkou. Prepracované sú aj sedadlá, ktoré ponúkajú telu dobrú oporu pri ostrejšej jazde v zákrutách či pohodlie na dlhých cestách. Ponuku obkladových materiálov okrem brúseného hliníka či karbónu rozširujú aj drevené lišty vrátane hodnotne vyzerajúcich líšt s otvorenými pórmi.
Nebol by to Mercedes, keby nepriniesol inovácie aj v prepojení vozidla s digitálnym svetom jeho užívateľa. Z vozidla sa vďaka službe elektronickej kancelárie dajú posielať e-maily, pripájať sa do konferenčných hovorov či posielať správy, na čo slúži. Aplikácia prepojená s videami na youtube preberie funkciu návodu na používanie a vodičovi vysvetlí, na čo slúžia jednotlivé ovládače a ukazovatele. A komu je málo, tak tomu digitálny svet pripravil aj novinku v podobe ovládania vozidla cez rozhranie Alexa – stačí doma vysloviť povel na kontrolu, koľko kilometrov zostáva do servisu, aký je stav paliva či prikázať pootvoriť okná a po chvíli sa ozve odpoveď či potvrdenie o vykonanom úkone.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?