Na zvýšenie platov tlačia aj poľskí zamestnanci Volkswagenu, štrajk zatiaľ nechcú

Inšpirovali sa Slovákmi? Odbory aj zamestnanci žiadajú pomerne veľké zvýšenie platov a ďalšie bonusy.
Vydané  Text: 

Koncom júna sme informovali o tom, že slovenskí zamestnanci bratislavského výrobného závodu Volkswagen štrajkujú za zvýšenie platov. Pre vytrvalosť odborov a opodstatnenosť ich nárokov sa nakoniec podarilo zamestnancom vybojovať lepšie platové podmienky. Prípad moderných odborov vo Volkswagene je príkladom toho, že postaviť sa za zamestnancov má zmysel a lepšie podmienky sa dajú dohodnúť takmer vždy. So svojím bojom o lepšie finančné ohodnotenie teraz prichádzajú aj Poliaci. Poľskí zamestnanci nemeckého koncernu minulú nedeľu dokonca zorganizovali verejné vystúpenie, že majú záujem o vyššie platy.

Vyjednávanie prebieha, zatiaľ bez výsledku

Odborové zväzy Solidarity koncernu Volkswagen v Poznani už niekoľko týždňov jednajú s vedením spoločnosti na lepších pracovných podmienkach. V auguste predložili zástupcom nemeckého koncernu jedenásť návrhov, z nich medzi najdôležitejšie patrí zvýšenie základného platu o 1000 poľských zlotých (235,80 eur) v hrubom, vyššie bonusy, príspevky k mzde a nové zmluvy pre zamestnancov agentúry pre dočasné zamestnanie. Prvé stretnutie zástupcov odborov s vedením spoločnosti sa uskutočnilo začiatkom septembra, ale odvtedy sa nedosiahla žiadna dohoda. Predstavitelia Volkswagenu uviedli, že požiadavky odborov boli príliš vysoké. Odbory preto minulú nedeľu zorganizovali akciu, na ktorej mali požiadavky na koncern podporiť aj samotní zamestnanci a prezident celoštátnych odborov Piotr Duda. Volkswagen Poznań vyrába autá v troch poľských závodoch – v Antoninke, Swarzędzi a Białężyce. Odbory a zamestnanci tvrdia, že finančné ohodnotenie by malo zodpovedať nárastom produkcie. Zároveň však tvrdia, že nechcú ísť do štrajku.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.