Infiniti v Dubaji predviedlo dychberúce SUV QX80

Je dlhé takmer päť a pol metra a vysoké dva, reprezentuje ideu automobilky o nadrozmerom a najluxusnejšom SUV-čku.
Vydané  Text: 

SUV-čko od Infiniti je ešte o 20 centimetrov dlhšie ako Mercedes-Benz GLS, pred ktorého rozmermi a charakterom mnohí už aj tak krútia hlavami. Model QX80 pritom nie je žiadnou novinkou, na americkom trhu bol odpoveďou na Cadillac Escalade, avšak s veľmi otáznym a odvážnym dizajnom.

Infiniti to s dizajnom svojich vozidiel vždy myslelo vážne a nehodlalo sa vzdať svojich predstáv o tom, ako by mali vyzerať. Je celkom pochopiteľné, že nie každému sa tieto automobily páčia, napokon aj my musíme priznať, že predchádzajúca generácia QX80 bola veľmi rozpačitá. Nová podoba QX80 s modelovým ročníkom 2018, ktorá sa predviedla v Dubaji, už dizajn udržiava na uzde a hodnotíme to tak, že aj keď sa značke podarilo zachovať to, čo je pre ňu typické, namiešala to do formy, ktorá sa bude prijateľnejšia pre väčšiu skupinu ľudí. Okrem toho modernizovaný dizajn prospel aj aerodynamike, ktorá je definovaná koeficientom aerodynamického odporu 0.36 Cd.
Čo sa v porovnaní s predchodcom zmenilo asi najviac, sú predné partie vozidla a kapota. Predtým bola dramaticky nafúknutá a svetlomety evokovali dojem smutných očí. Nová kapota o toto „nafúknutie“ prišla, udržiava si skôr konzervatívny vzhľad. Predné svetlomety sa namiesto smútku naplnili sebavedomím, dokonca v ostrom dizajne pripomínajúcom oči dravca možno pozorovať hnev. Maska chladiča s obrovským grilom má vo svojom strede leštené logo značky Infiniti a aj napriek tomu, že sú dnes chrómové doplnky považované skôr za gýč, QX80 tieto estetické prvky prospievajú.
Profil automobilu výrobca viacmenej zachoval, pretože v tomto type vozidiel sa aj tak nedá veľmi čarovať. Podobne ako Escalade alebo GLS aj QX80 má hranatú karosériu, vyzerá ako krabica. Keď sa sklopí tretí rad sedadiel, objem batožinového priestoru dosahuje úžasných 1405 litrov. QX80 v tomto ohľade nie je líder svojej kategórie, ale aj tak je to úctyhodné číslo, ktoré bežné kombi dosahujú jedine tak po sklopení druhého radu sedadiel. Celkový objem pre náklad po sklopení aj druhého radu sedadiel dosahuje 2694 litrov.
Interiér nového SUV (respektíve trucku) je výrazne priestranný, osloví predovšetkým masívnym stredovým tunelom a rozmernou stredovou konzolou s rozsiahlym čalúnením v koži. Páka automatickej prevodovky však pôsobí veľmi vysoko, dokonca trocha zastaralo. V tomto type veľkých luxusných strojov by sme čakali nejaké minimalistické, kompaktné a sofistikovanejšie riešenie. Takisto dizajn stredového panela s tlačidlami môže pripomínať iné, predovšetkým staršie automobily. Je to však iba dojem z fotografií, reálny pocit z interiéru môže byť celkom odlišný, ako nám ukazuje skúsenosť.
V štandardnej výbave vozidla bude obsiahnutá technológia Hydraulic Body Motion Control (HBMC), ktorá je odpoveďou na podobnú technológiu od Mercedesu. Jej úlohou je udržiavať pasažierov v relatívnom komforte aj počas toho, ako sa vozidlo nakláňa do zákruty.
Infiniti QX80 výrobca ponúka v spojení s 5,6-litrovým motorom s usporiadaním V8, pričom zákazníkom bude k dispozícii pohon zadných alebo všetkých štyroch kolies. Výkon motora dosahuje 298 kW. Ak si na toto vozidlo brúsite zuby, vedzte, že od importéra sa tohto modelu zrejme nedočkáte. U nás sa predáva nanajvýš model QX70, čo je skôr crossover a QX80 je určená pre Severnú Ameriku, Áziu, východnú Európu a Stredný východ.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.