Zlatý život za socializmu? Zabudnite, tieto dobové videá vás presvedčia o opaku!

Bratislava 70. a 80. rokov, to boli aj hrozné cesty, chodci nemali prednosť a s opravenými totálkami sa kšeftovalo ako dnes.
Vydané  Text: 

Bratislava mala v prvej polovici 20. storočia určité čaro, ktoré už moderná architektúra a všeobecná rozmanitosť nahradiť nedokážu. Možno je to falošná nostalgia, ale tie staré zábery vyzerajú akosi čarovne. Potom však prišla druhá polovica storočia, predovšetkým 70., 80. a 90. roky a s nimi spojený neporiadok, veksláci, kriminalita, dokonca dopravné zápchy a smog z áut.

Bratislavu v tomto období zachytávajú objektívy farebných i čiernobielych kamier, pričom sa venujú aj témam: napríklad kšeftom s opravovanými búračkami, prednosti áut na priechodoch pre chodcov či predstavujú silne tendenčnýrozhovor s prvým majiteľom žiguláku u nás.

Kšefty s autami za socializmu

Račianska ulica v roku 1979

Budovanie Hodžovho námestia v roku 1978

Mestská hromadná doprava v roku 1977

Doprava v hlavnom meste v roku 1966

Prvý Žigulák v Bratislave a rozhovor s jeho majiteľom

V 70. rokoch nemali chodci na priechodoch prednosť

Preteky motocyklov priamo v uliciach mesta (1946)

Katastrofálna kvalita ciest pred vyše 30 rokmi








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.