Neutrál, alebo zaradená rýchlosť? Poradíme vám, ako ušetriť palivo pri jazde dole kopcom!
Každá kvapka paliva sa počíta…
Vydané Text: Peter Orosz
Odpoveď v tomto prípade nie je úplne jednoznačná. Pri jazde dole kopcom má motor so zaradeným rýchlostným stupňom prakticky nulovú spotrebu. V činnosti ho totiž udržujú samotné kolesá, s ktorými je motor cez prevodovku prepojený. Ak ale vyradením rýchlostného stupňa toto prepojenie prerušíme, motor bude potrebovať malé množstvo paliva na to, aby sa udržal v chode. Ak však v diaľke vidíme, že nasleduje stúpanie, je výhodnejšie vyradiť na neutrál a nabrať pred kopcom rýchlosť.
Toto tvrdenie overil aj Jason Fenske vo svojom videu:
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Športové kompaktné SUV