Po diaľničných známkach sa možno zbavíme aj otravných nálepiek o STK

Prečo by sme mali na autá lepiť štítky o technickej kontrole, keď si dnes policajti môžu všetko overiť cez počítač?
Vydané  Text: 
Nálepky TK a EK už u nás nie sú nutnosťou. Mnoho vodičov sa však spoliehalo na to, že platnosť kontrol si overovali podľa nich.


Ľuďom, ktorí nechcú na svojom aute vidieť žiadne nálepky, možno svitá na lepšie časy. Národná asociácia STK (NA STK) totiž navrhuje zrušenie kontrolných nálepiek pre autá, uvádza vo svojom dnešnom stanovisku, ktoré rozposielala médiám.



Keď sa zrušili tradičné nalepovacie diaľničné známky, verejnosť to prijala rozpačito. Mladšie ročníky túto inovácie nepochybne prijali s nadšením, pretože na svoje autá už nemuseli lepiť žiadne nálepky a zo zákona si tak odoberať z výhľadu cez čelné sklo. Staršie ročníky inováciu prijali s otázkou, ako budú diaľničné známky kupovať, keď nemajú skúsenosti s prácou na počítači alebo nedôverujú internetovým platobným systémom.

Dodnes nie je elektronický nákup diaľničných známok dotiahnutý do konca, predovšetkým je nepochopiteľné, prečo si môžete kúpiť iba 10-dňovú, 30-dňovú a tretiu do konca aktuálneho roka – a nie na nasledujúcich 12 mesiacov, avšak v plnej cene 50 €.

Povinnosť mať na aute nálepku o absolovovaní technickej kontroly je nepraktická najmä vtedy,keď kvôli poškodeniu meníte celé čelné sklo. Vtedy musia pracovníci nálepky pod vysokou teplotou odlepiť a potom prilepiť na nové sklo, pričom sa im nikdy nepodarí pôvodné nálepky nepoškodiť. Estetika ide bokom a v dobe všadeprítomného internetu a terminálov aj význam samotných nálepiek.



Vyhlásenie Národnej asociácie STK

„Osvedčenia a kontrolné nálepky potvrdzujúce absolvovanie technickej a emisnej kontroly automobilu stratili zmysel a Národná asociácia STK navrhla ministerstvu dopravy ich zrušenie.

Navrhujeme ponechať len vyznačený protokol o kontrole technického stavu ako jediný povinný doklad o vykonaní technickej a emisnej kontroly. Kontrola a evidencia áut je dnes plnohodnotne realizovaná prostredníctvom moderných informačných systémov.

S návrhom Národnej asociácie STK sa stotožňuje aj ministerstvo vnútra, do ktorého pôsobnosti spadá Policajný zbor. Nálepky a osvedčenia sa stali duplicitnou povinnosťou zaťažujúcou štát aj motoristov. Navrhovaná zmena povedia k úspore finančných zdrojov a zníženiu administratívy. Národná asociácia STK očakáva pozitívny vplyv na motoristov, ktorým sa znížia náklady na absolvovanie technickej a emisnej kontroly a zrýchli sa jej celkový priebeh. Zároveň platí, že osvedčenia a kontrolné nálepky nemajú oporu v platných smerniciach Európskej únie.

Zrušenie nálepiek je zásadnou pripomienkou NA STK k pripravovanej novele zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách. Asociácia dlhodobo upozorňuje na neštandardný postup ministerstva dopravy, kedy sú súčasne v príprave dve novelizácie rovnakého zákona. Prvá novelizácia, o ktorej má v najbližšom období rokovať NR SR, má navyše zaviesť nekontrolovanú a nezodpovednú liberalizáciu trhu staníc STK.“








Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.