Aktuality

Kde sa iní bijú o pozornosť, tam Renault prišiel s úžasnými autami (Frankfurt 2017)

Mégane R.S.

Nový Renault Mégane R.S. má 4CONTROL, nový motor, údajne výnimočnú agilitu a technológie z motoršportu. Toľko na úvod z pera marketingových pracovníkov.

Úplne nový Mégane R.S. sa okamžite po svojom včerajšom predstavení radí medzi najhorúcejšieho hot hatche sveta a dokazuje to nielen vizuálne pútavými doplnkami na karosérii. Ako vôbec prvý vo svojom segmente ponúkne pohon všetkých štyroch kolies. Jeho 1,8-litrový motor vyvinie maximálny výkon na úrovni až 280 konských síl (205 kW), čo je iba 20 menej ako Seat Leon Cupra R s automatickou prevodovkou. Avšak koncom roka 2018 automobilka uvedie aj verziu Trophy, ktorej výkon bude rovných 300 koní.

Renault Mégane R.S. (2018)  a Renault SYMBIOZ koncept (2017)
Renault Mégane R.S. (2018)  a Renault SYMBIOZ koncept (2017)



Mégane R.S. dosahuje maximálny výkon pri 6000 ot./m. a jeho krútiaci moment zatlačí do sedadiel silou až 390 Nm. Správne, až 390 Nm, a to sa bavíme o hatchbacku, nie o naftovom kombíku.

Zákazníci budú mať možnosť výberu medzi 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a 6-stupňovou dvojspojkovou EDC s páčkami za volantom. Automobil stojí na 18-palcových diskoch kolies, k dispozícii však bude aj ich 19-palcové prevedenie.

Technologickou kuriozitou je pripojiteľná kamera, ktorá je súčasťou prípatkového balíčka Expert. Tá nahráva jazdu s tým, že vodič má potom možnosť svoj jazdný štýl analyzovať a zlepšovať tak svoje schopnosti.

Renault Mégane R.S. (2018)  a Renault SYMBIOZ koncept (2017)



Koncept SYMBIOZ, pokračovateľ Trezoru

Keď Renault minulý rok na autosalóne v Paríži predviedol koncepčný automobil Trezor, vyslúžil si tým množstvo pozitívnej kritiky. Takýto krásny automobil sme od francúzskej značky rozhodne nečakali a jeho dizajn nás priam oslnil.

Renault Mégane R.S. (2018)  a Renault SYMBIOZ koncept (2017)
Renault Mégane R.S. (2018)  a Renault SYMBIOZ koncept (2017)



Tento rok, avšak vo Frankfurte, Renault opäť predstavuje podobne krásny koncept, nazýva ho SYMBIOZ a môžeme ho považovať za pokračovateľa Trezoru, avšak nie za jeho nástupcu.

Renault Mégane R.S. (2018)  a Renault SYMBIOZ koncept (2017)
Renault Mégane R.S. (2018)  a Renault SYMBIOZ koncept (2017)



Trezor bol nápadné športové GT, Symbioz je prakticky nezaraditeľný - mohli by sme ho označiť za akési štýlové kombi (?). Je víziou dizajnérov automobilky o automobilovej doprave v roku 2030, kedy sa technológie, dizajn a ekosystém nebudú vylučovať alebo obmedzovať, ale dopĺňať. Koncept je elektrický, pripojený k internetu, autonómne jazdiaci a „plne integrovaný do ľudského ekosystému“ - nech to už znamená čokoľvek. Zrejme tým Francúzi myslia to, že si raz budú ľudia parkovať autá priamo v obývačke, ako je to vyobrazené na lifestylových fotkách ku konceptu.

Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Vybrané články

  1. 1

    TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC: Dobrý, lepší, najlepší – ktorý z nich je elektrický Mercedes?

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie