Aktuality

Nový Nissan Leaf je prvý elektromobil, ktorý by ste mohli chcieť vlastniť. Presvedčte sa sami!

Elektromobily možno ešte nedokážu plne nahradiť bežné spaľovacie vozidlá a ani ich výroba či prevádzka nie je úplne bezemisná. Ak sa však zameriame na to, ako blízko majú k obyčajným autám, na ktoré sme zvyknutí, tak Leaf je jednoznačným víťazom.


Nový Nissan Leaf je prvý elektromobil, ktorý by ste skutočne chceli vlastniť. Presvedčte sa sami!


Nový Leaf už nemá potrebu ukazovať svoju elektrickú totožnosť. Nekričí, nesnaží sa pútať zbytočnú pozornosť. Na prvý pohľad by ste ho len veľmi ťažko rozoznali od iných modelov značky, pretože nesie všetky charakteristické dizajnové prvky, ako napríklad prednú masku V-motion či bumerangové svetlomety vzadu. Skutočnú identitu prezrádza len v detailoch. Typické sú modré prvky v prednej maske a nápis na bočných dverách. Márne by ste hľadali klasické viečko nádrže, Leaf má otvor na nabíjanie zabudovaný nad prednou maskou.

Nový Nissan Leaf je prvý elektromobil, ktorý by ste skutočne chceli vlastniť. Presvedčte sa sami!

Podobne je na tom aj interiér. Úplne prepracovaná kabína nového modelu Leaf je vkusná a konzervatívna. Nechýba modré prešívanie sedadiel, volantu či palubnej dosky. Všetky kľúčové informácie sa zobrazujú na hlavnom 7“ dotykovom displeji s vylepšenou grafikou. Potešia funkcie Apple CarPlay a Android Auto.

Nový Nissan Leaf je prvý elektromobil, ktorý by ste skutočne chceli vlastniť. Presvedčte sa sami!

Vo výbave budú k dispozícii aj rôzni pomocníci. Auto by malo zvládnuť autonómne zaparkovať, ale aj viesť vozidlo na diaľnici. Zaujímavou novinkou je takzvaný e-Pedal. Pomocou akcelerátora budeme po novom môcť aj spomaľovať či brzdiť. V kritických situáciách však bude nutné použiť klasický brzdový pedál.

Nový Nissan Leaf je prvý elektromobil, ktorý by ste skutočne chceli vlastniť. Presvedčte sa sami!

Už vieme, že sa nový Leaf nesnaží priveľmi odlišovať od ostatných modelov značky, čo mnohí zákazníci určite ocenia. Ďalším strašiakom bol dojazd, ktorý len málokto považoval za dostačujúci. Aj preto bude Leaf k dispozícii v dvoch verziách, tá slabšia garantuje dojazd 378 km (podľa novej metodiky). To už je hodnota, ktorá umožní majiteľovi zvládnuť aj dlhšie trasy mimo mesta bez nutnosti častého dobíjania. Sústava disponuje slušným výkonom 110 kW a krútiacim momentom 320 Nm. Obmedzená je len maximálna rýchlosť, a to na 144 km/h. Na trhu sa novinka objaví začiatkom budúceho roka, cenu by sme veľmi radi videli pod hranicou 30 000€.

Zdroje: Nissan

Technické údaje


Typ batérie: Lítium-iónová
Kapacita: 40 kWh
Maximálny výkon: 110 kW (150 k)
Maximálny krútiaci moment: 320 Nm
Dojazd: 378 km
Maximálna rýchlosť: 144 km / h
Doba nabíjania: (normálne) 16/8 hodín (nabíjačka 3 / 6kW)
Doba nabíjania na 80%: (rýchle nabíjanie) 40 minút

Rozmery:


Dĺžka: 4 480 mm
Výška: 1 535/1 545 mm
Šírka: 1 790 mm
Hmotnosť: 1 535 kg
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie