Mini oživuje svoj 9-ročný elektromobil, má však o 60 koní menej

Elektro-fanúšikovia zrejme viac ani nepotrebujú.
Vydané  Text: 

Automobilový výrobca Mini spadajúci pod strechu koncernu BMW v týchto hodinách publikoval správu o svojom elektrickom modeli Mini Electric. Koncepčné vozidlo by malo byť vzorom pre produkčnú verziu v roku 2019 a kuriozitou je, že má o 90 konských síl menej výkonu ako jeho predchodca z roku 2008. Je ďalším z projektov v rámci stratégie NUMBER ONE > NEXT.



V októbri 2008 Mini predstavilo elektromobil MINI E s výkonom 204 konských síl a dojazdom do 240 kilometrov. Premiéru zažilo v novembri na autosalóne Los Angeles Auto Show a vyše 600 vyrobených kusov putovalo do rúk súkromných vlastníkov. Tí elektromobily skúšali v bežnej prevádzke a aj ich zistenia boli využité pri vývoji elektromobilu BMW i3.

Dnešný koncept Mini Electric s plne elektrickým pohonným systémom dokáže vyvinúť maximálny výkon 150 konských síl. Má sofistikovaný dizajn, ktorý vo veľkej miere využíva možnosti LED osvetlenia a moderných karosárskych technológií. Od bežného Mini sa nový koncept líši v prvom rade atypickým matným šedým lakom karosérie, ktorý je doplnený o nápadné žlté akcenty. Aj strecha dostala žlto-bielu úpravu.



Kriticky sa pozeráme na disky kolies, ktoré majú asymetrickú vnútornú štruktúru. Nepochybujeme ale o tom, že Mini/BMW tomuto riešeniu venovalo veľa pozornosti a zabezpečilo, aby sa takýto nezvyčajný vzhľad nepodieľal na nepresnom vyvážení kolies a v konečnom dôsledku celej geometrie vozidla.



Mini neukázalo interiér svojho koncepčného elektromobilu a ani nespresnilo jeho technické parametre. Dokonca ani údaje o výkone pohonného systému, keďže však motor zdieľa s BMW i3, odhadujeme jeho maximálny výkon na 150 koní. Elektromobil z roku 2008 mal výkon až 208 koní, čo je takmer o 60 konských síl viac. Zrejme sa ukázalo aj to, že ľudia do mesta viac koní pod kapotou ani nepotrebujú.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.