Čo čakať od Aston Martin SUV? Hlavne obrovské silné motory

Napriek avizovaným hybridným a elektrickým pohonon bude v prvom rade o poctivých spaľovacích V8 a 12.
Vydané  Text: 

Prvýkrát sa SUV od značky Aston Martin predviedlo na autosalóne v Ženeve v roku 2015. Za dva roky mohla automobilka spraviť pekný kus cesty v ústrety novému športovému luxusnému crossoveru.



**Aston Martin DBX z roku 2015** je v koncept, teda menej než prototyp. Ukazoval víziu britskej automobilky o luxusnom športovom crossoveri pre náročných, ktorých už omrzeli nemecké značky a ich nadrozmerné modely. Koncept predstavoval crossover s výrazne dynamickými črtami a nie úplne tradičným karosárskym prevedením: Aston Martin chcel SUV, ktoré by sa aj napriek vyššiemu podvozku prejavovalo výrazne športovo, preto malo DBX **profil dvojdverového kupé s nadštandardnými rozmermi**.

DBX však nebolo jedinou aktivitou značky Aston Martin na poli s SUV a crossovermi, ešte v roku 2009 automobilka predviedla koncepčný model subznačky Lagonda postavený na Mercedese GL. Koncept mal premiéru taktiež na autosalóne v Ženeve a upozorňoval na sté výročie značky Lagonda, ktorú dnes vlastní britská značka, obľúbenec Jamesa Bonda.

Aston Martin DBX ako koncept nadväzoval na dizajn ostatných modelov značky, prinášal ich **v modernejšej a minimalistickej forme**: prejavovalo sa to predovšetkým na tvare predných svetlometov, ktoré sú spoločne s grilom chladiča zodpovedné za tvorbu charakteru každého automobilu. Interiér bol **striktne futuristický** a nenachádzali sme v ňom nič, čo by odkazovalo na značku, jej tradície alebo dizajnové koncepty. Nebude preto prekvapujúce, keď sa z tohto interiéru nezachová prakticky nič.

Koncept Aston Martin DBX z roku 2015 (oficiálne foto)


Podľa dostupných informácií bude mať crossover Aston Martin DBX konvenčný spaľovací motor aj napriek tomu, že koncept spred dvoch rokov predvádzal plne elektrický pohonný systém. Ten by mohol prísť na rad aj s plug-in hybridom neskôr, konkrétne po benzínových 5.2 V12 Twin Turbo4.0 V8 Twin Turbo od Mercedes-AMG s výkonovým spektrom 503 až 600 konských síl. Zaujímavosťou je, že motor od Mercedes-AMG je skladaný ručne jediným špecializovaným technikom, ktorého podpis je na každom vytvorenom kuse.

Koncept Aston Martin DBX z roku 2015 (oficiálne foto)


Pokiaľ ide o na výkon a luxus orientované SUV a crossovery, ich ponuka je stále rozmanitejšia. Máme tu Maserati Levante, Alfa Romeo Stelvio, Jaguar F-Pace, Porsche Cayenne, stále čakáme na Lamborghini Urus (už od roku 2012) a netreba zabúdať na športové SUV od nemeckých značiek a od Land Roveru. Je preto prirodzené, že aj Aston Martin má záujem osloviť ich cieľovú skupinu vlastným modelom. Dnes sa otvorene špekuluje o tom, že Briti predvedú finálnu verziu DBX v roku 2019, respektíve v tomto roku bude spustený jeho predaj.

Predpokladaná cena Aston Martin DBX je minimálne 165-tisíc eur.









Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.