Takto začína revolúcia: GM v Číne predstavil elektromobil za 4500 eur

Toto je tá očakávaná revolúcia v transformácii dopravy? Možno, že začína práve v Číne.
Vydané  Text: 
Volá sa Baojun E100 a konkurenta si bude hľadať iba veľmi ťažko. Po dizajnovej stránke sa podobá na Smart Fortwo a jeho najväčšou devízou bude extrémne nízka cena: podľa FOX News v prepočte asi iba 5 300 amerických dolárov, teda okolo 4500 eur. Takto sa začína revolúcia v automobilovom priemysle.

Baojun E100 má elektrický dojazd do 155 kilometrov a dosahuje maximálnu rýchlosť 100 km/h. To znamená, že v ideálnom (a čisto teoretickom) prípade je možné jeho batérie vyčerpať do jeden a pol hodiny. Automobil je určený do mesta a podľa dostupných informácií ponúkne aj celkom zaujímavú výbavu: parkovacie senzory, dotykový displej multimediálneho systému, palubné Wi-Fi a tiež upozornenia na eventuálnu kolíziu s chodcami.

*Baojun E100 (2017), Najlacnejší elektromobil na svete (zdroj: GM/Baojun)*

Dôvod nízkej ceny nachádzame, pochopiteľne, **v nízkej kvalite použitých komponentov a v nedostatočnej bezpečnosti**. Čínska legislatíva je nepomerne benevolentnejšia, preto každý rok sledujeme nové a nové napodobeniny európskych a amerických automobilov, ktoré síce na prvý pohľad vyzerajú dobre, o ich spoľahlivosti by sa však dalo diskutovať. Predstavte si, ako komplikované je každé auto – v prípade elektromobilov sa na vyššej cene podieľa aj cena batérií, ktorá aj dnes predstavuje aj tretinu ceny automobilu.

Elektrický Baojun E100 má zo všetkého nutné minimum a jednoduchý kokpit. Výrobca neuvádza informácie o výkone motora a ani ďalšie technické parametre vozidla.

Ocenili by ste takéto malé elektromobily aj na Slovensku? Odhliadnuc od toho, že čínsky elektromobil nespĺňa naše štandardy na bezpečnosť, myslíme si, že by išlo o praktické riešenie pre mladých ľudí žijúcich v mestách, ktorí nechcú do práce jazdiť mestskou hromadnou dopravou alebo skútrami. S cenou do 5-tisíc eur by takéto dopravné prostriedky mohli naštartovať dramatickú transformáciu dopravy.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.