Nová verzia Citiga už prichádza k zákazníkom. Vyzerá lepšie, ale veľké inovácie nečakajte.
NOVÉ FOTO | Citigo v malom facelifte bolo možné objednávať už od apríla, k prvým zákazníkom sa dostáva práve v týchto dňoch.
Vydané Text: Erik Stríž
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2017/06/9b7c5c556d9152b9c5af4d712fde2130.jpg)
Citigo je najmenším vozidlom nesúcim značku Škoda a zdá sa nám, že ho na našich cestách vidíme často. Ešte vo februári automobilka informovala o miernej úprave dizajnu a techniky, pričom zmeny nie sú tak výrazné, aby si ich bežný laik všimol. V tomto mesiaci sa vozidlo dostáva k prvým zákazníkom.
V porovnaní s verziou z roku 2013 Citigo vylepšilo detaily, zachovalo si však rovnaký charakter a drobné úpravy sú ľahko prehliadnuteľné. Ide predovšetkým o tvarovanie kapoty a menšie zmeny v usporiadaní spodnej časti prednej masky.5-dverový variant má rozmery 3597 × 1645 (šírka) × 1478 (výška) mm a bude k dispozícii v štyroch úrovniach výbavy: Easy, Active, Ambition a Style. Po sklopení zadných sedadiel sa batožinový priestor zväčší z 251 na 959 litrov, respektíve na 951 litrov v trojdverovej verzii. Štandardom sú Simply Clever riešenia vrátane dážnika pod sedadlom spolujazdca a po novom aj LED pásy denného svietenia a upravená grafika predných a zadných svetiel. S novým Citigom Škoda pripomenula aj mobilnú aplikáciu Move&Fun, ktorá po nainštalovaní a spárovaní sa s autom dokáže vodičovi pomáhať napríklad aj s hospodárnosťou prevádzky.
Základ pod kapotou je 1-litrový trojvalec 1,0 MPI s výkonom 60 koní, stovku zvládne za za 14,4 sekundy. Rovnaký litrový benzínový motor bude konfigurovaný aj do verzie so 75 konskými silami a akceleráciou za 13,5 sekundy, vo verzii G-Tec umožní aj pohon na zemný plyn CNG, s výkonom 68 koní dosiahne stovku za 16,3 sekundy. Škodu Citigo je možné za príplatok vybaviť bezpečnostným balíčkom City Safe Drive s automatickým brzdovým systémom. **Citigo v malom facelifte bolo možné objednávať už od apríla, k prvým zákazníkom sa dostáva práve v týchto dňoch. **
O malé škodovky už záujem nie je
38-tisíc predaných kusov v priebehu jedného roka očividne nestačí a je to dostatočne nepriaznivý výsledok na to, aby sa celý projekt malého mestského vozidla ukončil. Škoda Citigo sa vyrába od roku 2011 a nemožno tvrdiť, že by išlo o zlé auto. Vie splniť nároky mladších šoférov, ktorých životný štýl určuje tempo veľkých miest. V predaji je ako 3- a 5-dverový hatchback a často ho vídame aj na našich cestách. Podobne ako Volkswagen Up! má Citigo oslovovať mladšie ročníky so záujmom o cenovo dostupné vozidlo s nízkymi prevádzkovými nákladmi, očividne aj táto skupina však začala preferovať crossovery – vyplýva to z posledných vyjadrení predstaviteľa značky Škoda, ktoré sa práve šíria motoristickými magazínmi. Dôležitým trhom je podľa Petra Šolca, šéf zahraničného predaja, pre škodovku Austrália, ktorá sleduje klesajúci záujem o malý model z Mladej Boleslavi a naopak rastúci záujem o väčšie modely. Prioritu budú mať väčšie modely, respektívne crossovery a SUV. Prioritami sú popri tradičnej Octavii a Superbe aj najnovšie modely Kodiaq a Karoq, neskôr ďalší crossover vychádzajúci z budúcej generácie Fabie. Často sa špekuluje aj o Kodiaq kupé a väčších investíciách automobilky do elektrifikácie modelového portfólia. Oficiálne ukončenie Citiga ešte nenastalo a nepredpokladáme, že sa tak stane v najbližších mesiacoch. Facelift Citiga by mal vystačiť do roku 2020, kedy mal prísť jeho nástupca. Podľa aktuálneho vývoja situácie je však veľmi pravdepodobné, že tento nástupca nikdy nedorazí.
![Erik Stríž](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2023/06/Erik-Striz-Zilina.jpg)
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk