Nová verzia Citiga už prichádza k zákazníkom. Vyzerá lepšie, ale veľké inovácie nečakajte.

NOVÉ FOTO | Citigo v malom facelifte bolo možné objednávať už od apríla, k prvým zákazníkom sa dostáva práve v týchto dňoch.
Vydané  Text: 

Citigo je najmenším vozidlom nesúcim značku Škoda a zdá sa nám, že ho na našich cestách vidíme často. Ešte vo februári automobilka informovala o miernej úprave dizajnu a techniky, pričom zmeny nie sú tak výrazné, aby si ich bežný laik všimol. V tomto mesiaci sa vozidlo dostáva k prvým zákazníkom.

V porovnaní s verziou z roku 2013 Citigo vylepšilo detaily, zachovalo si však rovnaký charakter a drobné úpravy sú ľahko prehliadnuteľné. Ide predovšetkým o tvarovanie kapoty a menšie zmeny v usporiadaní spodnej časti prednej masky.
Porovnanie: Škoda Citigo z roku 2013 verzus 2017

5-dverový variant má rozmery 3597 × 1645 (šírka) × 1478 (výška) mm a bude k dispozícii v štyroch úrovniach výbavy: Easy, Active, Ambition a Style. Po sklopení zadných sedadiel sa batožinový priestor zväčší z 251 na 959 litrov, respektíve na 951 litrov v trojdverovej verzii. Štandardom sú Simply Clever riešenia vrátane dážnika pod sedadlom spolujazdca a po novom aj LED pásy denného svietenia a upravená grafika predných a zadných svetiel. S novým Citigom Škoda pripomenula aj mobilnú aplikáciu Move&Fun, ktorá po nainštalovaní a spárovaní sa s autom dokáže vodičovi pomáhať napríklad aj s hospodárnosťou prevádzky.


Základ pod kapotou je 1-litrový trojvalec 1,0 MPI s výkonom 60 koní, stovku zvládne za za 14,4 sekundy. Rovnaký litrový benzínový motor bude konfigurovaný aj do verzie so 75 konskými silami a akceleráciou za 13,5 sekundy, vo verzii G-Tec umožní aj pohon na zemný plyn CNG, s výkonom 68 koní dosiahne stovku za 16,3 sekundy. Škodu Citigo je možné za príplatok vybaviť bezpečnostným balíčkom City Safe Drive s automatickým brzdovým systémom. **Citigo v malom facelifte bolo možné objednávať už od apríla, k prvým zákazníkom sa dostáva práve v týchto dňoch. **
S novým Citigom Škoda pripomenula aj mobilnú aplikáciu Move&Fun, ktorá po nainštalovaní a spárovaní sa s autom dokáže vodičovi pomáhať napríklad aj s hospodárnosťou prevádzky.

O malé škodovky už záujem nie je

38-tisíc predaných kusov v priebehu jedného roka očividne nestačí a je to dostatočne nepriaznivý výsledok na to, aby sa celý projekt malého mestského vozidla ukončil. Škoda Citigo sa vyrába od roku 2011 a nemožno tvrdiť, že by išlo o zlé auto. Vie splniť nároky mladších šoférov, ktorých životný štýl určuje tempo veľkých miest. V predaji je ako 3- a 5-dverový hatchback a často ho vídame aj na našich cestách. Podobne ako Volkswagen Up! má Citigo oslovovať mladšie ročníky so záujmom o cenovo dostupné vozidlo s nízkymi prevádzkovými nákladmi, očividne aj táto skupina však začala preferovať crossovery – vyplýva to z posledných vyjadrení predstaviteľa značky Škoda, ktoré sa práve šíria motoristickými magazínmi. Dôležitým trhom je podľa Petra Šolca, šéf zahraničného predaja, pre škodovku Austrália, ktorá sleduje klesajúci záujem o malý model z Mladej Boleslavi a naopak rastúci záujem o väčšie modely. Prioritu budú mať väčšie modely, respektívne crossovery a SUV. Prioritami sú popri tradičnej Octavii a Superbe aj najnovšie modely Kodiaq a Karoq, neskôr ďalší crossover vychádzajúci z budúcej generácie Fabie. Často sa špekuluje aj o Kodiaq kupé a väčších investíciách automobilky do elektrifikácie modelového portfólia. Oficiálne ukončenie Citiga ešte nenastalo a nepredpokladáme, že sa tak stane v najbližších mesiacoch. Facelift Citiga by mal vystačiť do roku 2020, kedy mal prísť jeho nástupca. Podľa aktuálneho vývoja situácie je však veľmi pravdepodobné, že tento nástupca nikdy nedorazí.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.