4 dôvody, prečo KIA Stonic na trhu určite uspeje (+naše fotografie)

Novú KIA Stonic sme stretli a fotili naživo. Má veľký potenciál najmä dnes, keď si svet pýta praktické crossovery za primerané ceny.
Vydané  Text: 

Nová KIA Stonic je konečne vonku a my sa zoznamujeme s jej technikou a dizajnom. Vyzerá odvážne, má praktické karosárske prevedenie a podľa slov automobilky je to najlepšie prispôsobiteľný model v jej ponuke.

Novinka bola predstavená iba včera v Amsterdame a pre automobilku ide o veľmi významný model. Zabojuje o rovnakého zákazníka, o ktorého peniaze sa dnes uchádza aj nedávno uvedený Hyundai Kona. ⓘ Text nižšie obsahuje aj oficiálne vyjadrenia značky KIA na Slovensku.


#1 Je to crossover

Zaraďuje sa medzi malé SUV, ktoré nazývame crossovermi. Ide to asi najpraktickejší typ automobilov, pretože kombinujú vyšší podvozok, vysoký posed, rozmerný interiér a batožinový priestor, zároveň sú dostatočne malé pre pohodlné parkovanie v meste a pripravené aj pre dynamickejší štýl riadenia. Batožinový priestor má objem minimálne 352 litrov, ďalšie pribudnú po sklopení zadného radu sedadiel.


#2 Bude sa dať perfektne personalizovať

Stonic najlepšie prispôsobiteľným vozidlom tejto značky, a to vnútri aj navonok. Úroveň personalizácie je natoľko vyspelá, že jeden Stonic sa od druhého sa môže líšiť až v prekvapivej miere. KIA do dokazuje už samotnými oficiálnymi fotografiami, ktoré predstavujú Stonic v nápadnej žltej úprave, druhý v praktickom (takmer off-road) dizajne s tmavošedou úpravou laku, oranžovými stĺpikmi a so strešnými nosičmi. Kia píše, že Stonic bude jedným z najpôsobivejších nových vozidiel v tejto rýchlo sa rozširujúcej triede. K dispozícii bude až 20 dvojfarebných kombinácií, s možnosťou výberu spomedzi piatich rôznych farieb strechy. Rovnako dobre prispôsobiteľný bude aj interiér, ktorý však v sebe nezaprie príbuznosť s inými modelmi značky. Tu sa žiadne významné inovácie neodohrali, aj napriek tomu považujeme interiér za taký priemer, ktorý sa bude väčšine páčiť.


#3 Má množstvo techniky pre bezpečnosť a komfort

Crossover Stonic sa bude ponúkať v tradičných balíkoch výbavy, pričom z hľadiska technologickej vybavenosti pôjde o naozaj zaujímavý automobil. Vozidlo je štandardne vybavené elektronickým stabilizačným systémom (ESC) a systémom riadenia stability vozidla (VSM). Medzi špeciálne funkcie systému VSM patrí smerovanie krútiaceho momentu pomocou bŕzd, stabilizácia pri priamej jazde a regulácia bŕzd pri zatáčaní. Balíček asistenčných systémov DRiVE WISE obsahuje napríklad aj systém automatického brzdenia AEB s rozpoznávaním chodcov, systém výstrahy pred kolíziou (FCA), monitorovanie mŕtveho uhla (BSD), upozornenie na križujúcu sa premávku za vozidlom (RCTA), upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu (LDWS), asistent diaľkových svetiel (HBA) a tiež funkcia kontroly pozornosti vodiča (DAW). Prítomná je aj podpora pre Android Auto a Apple CarPlay.


#4 Jeho cena by nemala nepríjemne šokovať

Toto je to najdôležitejšie. Automobily predáva ich dizajn a cenovka, samozrejme. Kia zatiaľ neuviedla, koľko bude jej nový crossover s karosériou navrhnutou v Európe stáť, očakávame však, že sa bude snažiť cenovo nevytŕčať z radu. Nemalo by to zmysel, keďže zámerom Kia je konkurovať súčasným modelom na trhu a stať sa bestsellerom. Už iba počkať do tretieho kvartálu tohto roka a na finálne cenníky predajcov. Na výber sa objavia verzie s 1,0-litrovým motorom T-GDI (preplňovaný benzín, až 120 k), 1,25- a 1,4-litrovým atmosférickým benzínom MPI alebo 1,6-litrovým naftovým agregátom.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.