Nový Volkswagen Polo bude plný novej techniky

Bude sa dať vybaviť aj digitálnym kokpitom a bezkľúčovým štartovaním.
Vydané Text: 


Článok bol aktualizovaný v priebehu tlačovej konferencie.

Nové Polo sa výraznejšie inovuje, a to nielen po dizajnovej stránke. Vyzerá jednoznačne lepšie a robustnejšie, nie je to však úplne zmenšená verzia Golfu. Polo si aj naďalej drží svoj charakter menšieho vozidla, hoci podľa slov predstaviteľov novinka v porovnaní s predchodom narástla o niekoľko centimetrov. Týka sa aj to interiéru, prevažne priestoru pre nohy a hlavu.

* Navýšil sa objem batožinového priestoru z 280 na 351 litrov; * Polo je dlhé 4 053 mm; * v predaji bude s motormi TDI, TSI a TGI na CNG; * ponúkne aj LED svietenie v štandarde;






Active Info Display vo svojej druhej generácii sa nachádza práve v novom Pole, má vyladenejšiu grafiku a podľa Volkswagenu je ešte viac intuitívny. Platí aj pre infotainment s dotykovým displejom uprostred stredovej konzoly. Prioritou boli naozaj jednoduchosť a intuitívnosť, Polo vraj iba naštartujete a idete.


Volkswagen pridal do Pola širšiu paletu asistentov pre zvyšovanie komfortu a bezpečnosti: sleduje sa blind spot, už v základe sa bude ponúkať City Emergency Braking System a Front Assist so sledovaním chodcov, adaptívny tempomat s podporou úplného zastavenia a rozbehnutia. Zaujímavosťou je, že senzor adaptívneho tempomatu je pod logom, teda na prvý pohľad ho nikde nie je vidieť. Nechýba ani Rear Traffic Alert a ak je to potrebné, nové Polo zabrzdí aj celkom autonómne v prípade hroziacej kolízie.




Cena od 12970 eur v Nemecku. V predaji bude 9 rôznych motorov, z toho 6 benzínových. K dispozícii bude aj naftové s maximálnym výkonom schopným potiahnuť aj SUV-čko, tvrdí prezentujúci. V predaji bude aj motor TGI na CNG. Nový Volkswagen Polo teda chce byť bezpečnejší, „digitálnejší“ (ako povedal sám predstaviteľ na póliu), intuitívnejší a technicky nabitejší. V záujme oslovenia mladšej generácie sa Volkswagen spojil so značkou Beats, aby vytvoril výbavu s názvom Polo Beats. Ide o výbavu multimediálnej výbavy a dizajnových úprav, za ktorú si zákazníci zaplatia viac.



**Volkswagen predstavil aj verziu Polo R-Line, príde tiež variant GTI:**




Ďalej prezentujúci pripomenul, že popri novom Pole pracoval aj na novom SUV-čku, na nových elektrických automobiloch a realizácii ďalších plánov do roku 2020.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie