Sledujte premenu poškodeného Aston Martin Vulcan za 2 milióny libier

Polep fóliou sa majiteľovi supedrahého Vulcana vyplatil. Po poškodení kapoty si iba nechal karosériu opäť oblepiť a bolo po probléme.
Vydané  Text: 

**Aston Martin Vulcan je automobilová lahôdka, o tom nie sú žiadne pochybnosti. Vyrobených bolo iba 24 kusov a hoci stoja 2,2 milióna britských libier, nedá sa s nimi jazdiť po normálnych cestách. Tieto vozidlá sú určené výlučne na motoristické okruhy.** Na jednom z motoristických okruhov, konkrétne na Circuit Of The Americas (COTA) v Texase, sa toto krásne vozidlo veľmi jemne poškodilo. Na rozmernej kapote sa skrátka objavili menšie ryhy a jazvy po kamienkoch, do ktorých vozidlo narazilo vo vysokej rýchlosti. Našťastie ešte predtým, ako sa šťastný majiteľ vybral jazdiť na okruhy, nechal si jedinečný Vulcan oblepiť do fólie. Profesionálni lepiči teda museli strhnúť pôvodnú fóliu a nalepiť novú. Kuriózne je, že na tomto vozidle iba samotné logo stojí 20-tisíc britských libier. Čítate správne, 20-tisíc libier. Taká je cena za detail. Celkom by nás zaujímalo, prečo je cena loga na kapote taká vysoká, veď za také peniaze ju musel vyrábať ručne aspoň jeden zo zakladateľov značky Aston Martin, teda Lionel Martin alebo Robert Bamford! Lepenie tmavej šedej fólie na pôvodne bledomodrý Vulcan je hypnotizujúce. Z neforemnej lepkavej fólie sa pod rukami šikovných chalanov stáva dokonalá rovná plocha s metalickým odleskom, ktorá dokáže ochrániť extrémne drahú karosériu vozidla. Pozrite si aj pôvodné fóliovanie tohto Vulcana ešte spred roka. Je na ňom krásne vidieť, ako dramaticky sa pomocou tejto fólie zlepší vzhľad automobilu.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.