Lúčime sa s Citroënom C5, jeho výroba oficiálne skončila

A s ním aj hydropneumatické odpruženie vo vozidlách tejto značky.
Vydané  Text: 


Podarené auto. Aj takto by sme vedeli zhodnotiť druhú generáciu Citroënu C5, ktorá sa predávala od roku 2008. Auto strednej triedy vynikalo hlavne dizajnom, ktorý ste si nemohli pomýliť s iným konkurentom a aj po rokoch sa jedná o dobre vyzerajúce auto. Obzvlášť zaujímavá bola jeho zadná časť, ktorá odkazovala na väčší model C6. Automobil vznikal práve v dobe, keď sa francúzske automobilky chceli silou mocou podobať na nemeckú konkurenciu. Inžinieri tak zapracovali hlavne na materiáloch, ale aj podvozku a riadení. Nie všetko sa však podarilo. Volant s pevným stredom vedel rozčúliť nejedného vodiča a problémy robilo aj veko kufra, ktoré sa v kombi verzii otváralo asi len do 180 cm.


Za jeho koncom stáli slabé predaje. V celej Európe sa za posledný rok predalo len niekoľko tisíc kusov, a tak sa už Francúzom neoplatilo držať C5ku naďalej v ponuke. Spoločne s autom však zmizne aj charakteristické hydropneumatické pruženie, ktoré už Citroën neplánuje v nových modeloch používať.


Za takmer desať rokov výroby sa predalo viac ako 635 000 áut, z toho 435 tisíc v Európe. Posledným vyrobeným autom je sivé kombi. Produkcia sedanu totiž skončila už vlani. Ak by ste po aute veľmi túžili, môžete si skočiť do Číny, kde bude produkcia tohto modelu pokračovať, avšak s faceliftovaným exteriérom, inovovaným interiérom a konvenčným odpružením.
Čo dodať na záver? Dúfame, že sa Citroën neobmedzí len na módne SUVčka a čoskoro do strednej triedy prinesie plnohodnotného nástupcu tohto vydareného auta.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.