Lúčime sa s Citroënom C5, jeho výroba oficiálne skončila

A s ním aj hydropneumatické odpruženie vo vozidlách tejto značky.
Vydané  Text: 

Podarené auto. Aj takto by sme vedeli zhodnotiť druhú generáciu Citroënu C5, ktorá sa predávala od roku 2008. Auto strednej triedy vynikalo hlavne dizajnom, ktorý ste si nemohli pomýliť s iným konkurentom a aj po rokoch sa jedná o dobre vyzerajúce auto. Obzvlášť zaujímavá bola jeho zadná časť, ktorá odkazovala na väčší model C6. Automobil vznikal práve v dobe, keď sa francúzske automobilky chceli silou mocou podobať na nemeckú konkurenciu. Inžinieri tak zapracovali hlavne na materiáloch, ale aj podvozku a riadení. Nie všetko sa však podarilo. Volant s pevným stredom vedel rozčúliť nejedného vodiča a problémy robilo aj veko kufra, ktoré sa v kombi verzii otváralo asi len do 180 cm.


Za jeho koncom stáli slabé predaje. V celej Európe sa za posledný rok predalo len niekoľko tisíc kusov, a tak sa už Francúzom neoplatilo držať C5ku naďalej v ponuke. Spoločne s autom však zmizne aj charakteristické hydropneumatické pruženie, ktoré už Citroën neplánuje v nových modeloch používať.


Za takmer desať rokov výroby sa predalo viac ako 635 000 áut, z toho 435 tisíc v Európe. Posledným vyrobeným autom je sivé kombi. Produkcia sedanu totiž skončila už vlani. Ak by ste po aute veľmi túžili, môžete si skočiť do Číny, kde bude produkcia tohto modelu pokračovať, avšak s faceliftovaným exteriérom, inovovaným interiérom a konvenčným odpružením.
Čo dodať na záver? Dúfame, že sa Citroën neobmedzí len na módne SUVčka a čoskoro do strednej triedy prinesie plnohodnotného nástupcu tohto vydareného auta.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.