NOVINKY

Nová generácia áut bude iná, ako sme zvyknutí. Lacné autá budú štandard, kombi a SUV luxusom.

Na čo nás chcú výrobcovia nalákať a aké výhody prinášajú pripravované autá do veľkých miest?

Vydané  Text: 

Segment mestských áut už roky čelí výzvam z hľadiska ziskovosti a udržateľnosti.

Výrobcovia zistili, že na týchto vozidlách je ťažké zarobiť, najmä s pribúdajúcimi predpismi a posunom k elektrifikácii. Najmä náklady na batérie sa v menších vozidlách maskujú ťažšie.

Aj keď je možné zmenšiť veľkosť batérie, môže to viesť k obmedzenému dojazdu, ktorý kupujúci nemusia akceptovať.

Dnes všetky automobilky ponúkajú aj vozidlá typu SUV, crossover, prípadne využili netypické karosárske vyhotovenia, napríklad ako Peugeot 408 či Citroën C5X.

Napriek tomu sme svedkami potenciálneho návratu malých áut. Nebudú to však všestranné autá na spôsob Fabie.

Európski výrobcovia automobilov sa domnievajú, že našli riešenie. Zavedú novú kategóriu elektrických vozidiel podobnú japonskej triede kei, ktorá obmedzuje aspekty ako veľkosť, hmotnosť a výkon. Na ich úkor sprístupňuje určité výhody, ktoré nie sú dostupné pre väčšie autá.

Inzercia


Honda N-Box sa predáva v troch variantoch a od roku 2017 je najpredávanejším malým autom na japonskom trhu. Mohla by kategória mini EV kei v japonskom štýle skutočne fungovať v Európe? Zdroj: gaadiwaadi.com

Riešenie: Nová elektrická kategória

Európski výrobcovia automobilov veria, že našli riešenie problémov, ktorým čelia mestské autá.

Navrhujú zavedenie novej elektrickej kategórie, ktorá je podobná japonskej triede kei.

Táto nová kategória by uvalila obmedzenia na aspekty, ako je veľkosť, hmotnosť a výkon, no zároveň by odomkla určité výhody, ktoré nie sú dostupné pre väčšie autá.

V podstate by išlo o lepšie vybavené a estetickejšie elektrické štvorkolky.

Nissan Sakura mini EV. Zdroj: Nissan

Nižšie dane, vjazd aj do zákazu a ďalšie benefity

Vytvorením samostatnej elektrickej kategórie pre mestské autá môžu výrobcovia navrhovať a vyrábať vozidlá, ktoré sú špecificky prispôsobené potrebám a obmedzeniam mestského prostredia.

Tieto autá majú byť menšie, ľahšie a cenovo dostupnejšie.

Okrem toho by táto nová elektrická kategória mohla priniesť špecifické výhody, ako sú nižšie dane, znížené poplatky za parkovanie a prístup do obmedzených oblastí v preplnených mestách.

Vďaka týmto výhodám by elektrické mestské autá boli pre potenciálnych kupcov ešte príťažlivejšie.

Keďže európski výrobcovia automobilov pokračujú vo vývoji a zdokonaľovaní svojej ponuky elektrických mestských áut, môžeme očakávať, že novú generáciu inovatívnych a efektívnych vozidiel, ktoré sa dokonale hodia na mestský život, uvidíme už čoskoro.

 

Zdroj: autocar.co.uk








Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.