PORADŇA

Ako funguje bodovací systém vodičov v Česku?

Zdajú sa vám podmienky vrátenia vodičského preukazu príliš prísne alebo s nimi súhlasíte?

Základné princípy fungovania bodového systému v susednom Česku.
Vydané Text: 

Bodový systém v susednom Česku

Bodový systém sa vzťahuje iba na vodičov motorových vozidiel na území Českej republiky, ale dopravné predpisy musia dodržiavať a sú hodnotení aj vodiči z iných krajín a na vozidlách registrovaných inde ako v Česku.

Body sú stanovené pevne v priamo v prílohe tamojšieho zákona, ktorý ustanovuje pravidlá pre cestnú premávku.

Body udeľuje úrad príslušnej obce s rozšírenou pôsobnosťou, nie polícia ani policajt.

Ide pritom fakticky o „trestné“ body – stav 0 bodov je dobre, 12 bodov je zle.

Za bodovaný priestupok sa pripočíta v škále od 2 do 7 bodov.

Body je možné aj odčítať

– 4 body sa odpočítajú automaticky po úspešného roku jazdenia bez získania bodovaného priestupku.

3 body je možné za určitých okolností odpočítať úspešným absolvovaním Školenia bezpečnej jazdy.

Aktuálny bodový stav vodiča si môžete zistiť na ktoromkoľvek Czech POINte (pošta, notári,…), na obecnom úrade alebo on-line.

Pri dosiahnutí 12 bodov dochádza k vybodovaniu a všetko smeruje k strate vodičského oprávnenia na jeden rok.

Možnosť časového skrátenia v tomto prípade neplatí. Zdroj: pixabay.com

Prísnejší rozdiel ako pri zákaze konania

Na rozdiel od zákazu konania, nemožno žiadať o odpustenie zvyšku po polovici „trestu“.

Proti výzve na odovzdanie vodičského preukazu sa môžete brániť podaním námietky.

Aké sú podmienky vrátenia vodičského preukazu?

Po uplynutí roku od straty vodičského oprávnenia musí vodič úspešne splniť nasledovné podmienky:

  • absolvovať preskúšanie z odbornej spôsobilosti prostredníctvom autoškoly (skúška z autoškola testov a praktickej jazdy)
  • lekársku prehliadku
  • dopravno psychologické vyšetrenia

Zdroj: https://www.12bodu.cz/







ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.