PREDSTAVUJEME

Nissan Townstar Van a Interstar: Firemné superhviezdy

Townstar Van a Interstar. Nissan neskromne používa v názvoch svojich úžitkových vozidiel hviezdu. Má na to právo, pretože žiadny nákupca vozidiel do vozového parku tieto modely nemôže prehliadnuť.

Zatiaľ čo Townstar Van je v portfóliu stále novinkou, Interstar prichádza po trinástich rokoch s nepopierateľným potenciálom.
Vydané Text: 

KOMPAKTNÝ TOWNSTAR VAN

Názov Townstar Van evokuje, že jeho teritóriom sú mestá, lenže tento predpoklad nezodpovedá jeho všestrannosti. Townstar Van má s benzínovým agregátom 1.3 DIG-T 130 a 54-litrovou nádržou dojazd viac ako 800 kilometrov a v elektrickej verzii mestský dojazd až do 405 km v závislosti od verzie. Obe hodnoty sú dostatočné na to, aby ste s ľahkou dodávkou vyrazili za zákazníkmi kdekoľvek v krajine. Nabíjací výkon do 80 kW jednosmerným prúdom sa postará o krátke prestoje (15-80 % za 37 minút) a s maximálnou rýchlosťou 132 km/h môžete pri plánovaní trás počítať aj s diaľnicami.

Nissan dáva zákazníkom možnosť výberu z prehľadných stupňov výbavy, pričom na výber sú dve zmienené motorizácie. Preplňovaný benzínový štvorvalec s maximálnym výkonom 96 kW (130 k) je konfigurovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a s krútiacim momentom 240 Nm dostupným už od 1 600 otáčok za minútu. Takzvane zaberá odspodu, čím dokáže účinne alternovať prejav vznetového agregátu. V elektrickej verzii je dostupnosť maximálnej sily 245 Nm okamžitá, pričom celkový výkon pohonu predných kolies dosahuje 90 kW (120 koní).

Townstar Van je po novom v predaji v dvoch dĺžkach karosérie L1 a L2, ktoré sú k dispozícii aj pre elektrickú verziu. Proporciami, rozmermi aj vnútorným priestorom sú benzínová a elektrická verzia identické. Pri kratšom rázvore 2 716 mm je objem nákladného priestoru 3,3 a v prípade dlhého rázvoru 3 100 cm až 4,3 m³. Rozdiely nachádzame v užitočnom zaťažení: benzínová verzia odvezie 433 až 860 kg v závislosti od verzie, pričom elektrická 612 až 777 kg. Všetky verzie pritom odtiahnu 1,5-tonový brzdený príves a na streche odvezú do 100 kg nákladu. S takýmto potenciálom je evidentné, že Townstar nie je obmedzený iba na mestské prostredie.

Ak si porovnáme malé cenové rozdiely medzi stupňami výbav, výber tej najvyššej (N-Connecta za 21 140 € bez DPH a Tekna pre EV za 39 800 € bez DPH) je celkom racionálnym rozhodnutím. N-Connecta zahŕňa aj 8” obrazovku infotainmentu s konektivitou Android Auto a Apple CarPlay, zadné aj predné parkovacie senzory, tempomat, cúvaciu kameru, zatiaľ čo aktívne udržiavanie v pruhu či navigácia sú súčasťou výbavy Tekna. Z príplatkových možností potom odporúčame ľavé posuvné dvere, zvýšené zaťaženie pre benzínovú verziu L1 či predĺženie záruky o 1 až 3 roky.

Dodajme, že Townstar je k dispozícii aj v osobnej verzii Combi s piatimi sedadlami.

» Navštívte oficiálnu webstránku modelov Nissan Townstar Van a Nissan Townstar EV Van

PRE VÄČŠIE VÝZVY JE TU INTERSTAR

Nissan Interstar nie je pre firemných zákazníkov novinkou, hoci na viac ako desaťročie sa vytratil z ponuky nových vozidiel. Znovuvedenie modelu je sprevádzané výhodnou obchodnou ponukou, ktorú môže firemná klientela iba sotva prehliadnuť, keďže fleetová ponuka platí už pri nákupe jediného vozidla.

Nissan Interstar je v predaji od 28 900 € bez DPH, pričom jeho sortiment pozostáva z dvoch naftových motorov, troch dĺžok a troch výšok karosérie. Najväčšia dostupná verzia L3H3 s motorom dCi 150 je v predaji od 31 800 € bez DPH.

Objem nákladného priestoru sa vďaka bohatej ponuke rozmerov pohybuje v rozpätí bezmála 8 až 15 m³ s dovoleným zaťažením až do 1 587 kg – celková hmotnosť pritom stále nepresahuje 3,5 tony. Interstar v oboch motorizáciách zvládne ťahať brzdený príves s hmotnosťou do 2,5 tony a jeho strechu možno vybaviť robustnými priečnymi nosičmi, ktoré odnesú 100 kg. Dĺžka nákladného priestoru nového Nissanu Interstar sa pohybuje od 2,6 m do 3,7 m, pričom celková dĺžka vozidla je 5 až 6,2 metra.

Zatiaľ čo ponuka variantov je bohatá, výbava je vskutku najjednoduhšia možná: jeden stupeň výbavy Comfort obsahuje v podstate všetko, čo Interstar môže ponúknuť. Manuálna klimatizácia, 7” stredový displej s mobilnou konektivitou, cúvacia kamera, zadné aj predné parkovacie senzory, automatické stierače, tempomat, to všetko je v sérii spoločne s tým, čo Nissan nazýva mobilnou kanceláriou. Pre vodiča je to pridaná hodnota, ktorá mu umožní pracovať alebo aj stravovať sa komfortnejšie a bezpečnejšie. Stredové sedadlo sa jednoducho sklopí do polohy lakťovej opierky s robustným otočným stolíkom a nápojovými držiakmi.

Samozrejmosťou je veľkorysá ponuka odkladacích priestorov a nabíjacích konektorov v kabíne. Zaujímavosťou je, že zadná parkovacia kamera je umiestnená v zadnej časti vozidla a zobrazuje situáciu za vozidlo na displeji zabudovanom do spätného zrkadla.

Z voliteľnej výbavy odporúčame vybrať si otvorené pánty zadných dverí s rozsahom až 270° za 165 € bez DPH. Silným argumentom v prospech kúpy je spoločne s dobrými cenami aj záruka na 8 rokov/160 000 km.

» Navštívte oficiálnu webstránku modelu Nissan Interstar

 




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.