Fotogaléria:Renault Twingo s dizajnom budúcich Renaultov
Označenie Gran Coupé znamená tvar kupé, avšak s piatimi dverami. Je krajšie aj praktickejšie ako sedan, s naftovým trojlitrom je navyše veľmi svižné.
Svoju dynamiku auto naznačuje už na pohľad nezvyčajnou modrou farbou a športovým M balíkom so silnejšími M brzdami za 19-palcovými kolesami. Karoséria pôsobí športovejšie ako sedan radu 3, z ktorého je rad 4 odvodený spolu s dvojdverovým kupé. Pritom je však z istého pohľadu praktickejšia, keďže veko batožinového priestoru sa otvára celé aj so sklom. Vďaka tomu má pri rovnakom objeme oveľa väčší vstupný otvor, piate dvere majú sériovo elektrický pohon.
![](https://img.autoviny.sk/i/lnd/0/27770/full_p1a65sgkol1qd11dhjv1f1blv1e5an.jpg)
Do kabíny s nižšou strechou sa o niečo ťažšie nastupuje aj kvôli nízko ukotveným sedadlám, po sadnutí za volant však vodič hneď pochopí všetky výhody. Hlavne ak má v rukách rád športovejšie náčinie. Sedadlá majú výborné tvarovanie pre držanie tela pri bočných preťaženiach, volant vynikajúco padne do ruky a všetko je široko nastaviteľné, aby si každý našiel ideálnu polohu.
![](https://img.autoviny.sk/i/lnd/0/27770/full_p1a65sgkok1esp1ivk1l72v9nm51d.jpg)
Na spomínané bočné preťaženia totiž aj naozaj príde, naftový šesťvalec s objemom tri litre má výkon 190 kW (258 koní) a krútiaci moment 560 Nm. Tieto parametre doženú ručičku rýchlomera na 100 km/h za 5,6 sekundy, maximálnu rýchlosť zastaví až obmedzovač pri 250 km/h. Dynamické schopnosti však neprejavuje iba na rovnej ceste, ale aj v zákrutách. Pri rýchlych prejazdoch cez ne dobre drží stopu a ani s ťažkým predkom a pohonom všetkých kolies nie je prehnane nedotáčavé. Navyše sa vodič môže venovať výhradne volantu, o radenie sa stará pre BMW typicky vynikajúca 8-stupňova prevodovka.
![](https://img.autoviny.sk/i/lnd/0/27770/full_p1a65sgkol9vaa8df4h1dsp1ij6h.jpg)
Typicky „bavorácky“ je aj interiér, kde je všetko po ruke a logicky usporiadané. Prehľadné prístroje dopĺňa head-up displej a rýchle ovládanie všetkých prvkov buď cez volant a otočný ovládač iDrive. Klimatizácia a niektoré ďalšie často používané funkcie majú stále klasické ovládanie tlačidlami. Priestor vpredu je dostatočný v každom smere, kvôli klesajúcej streche však nezostalo veľa na hlavy vyšších pasažierov vzadu, šírka je postačujúca pre dvojicu. Vynikajúci dojem vyvoláva aj spracovanie a materiály vo vnútri kabíny.
![](https://img.autoviny.sk/i/lnd/0/27770/full_p1a65sgkole2kiuh3tr1u9l1nc7f.jpg)
Záver Menej miesta na zadných sedadlách kompenzuje rad 4 vo verzii Gran Coupé praktickosťou batožinového priestoru, viac sa preto hodí tým, ktorí málokedy cestujú s viacerými osobami. Nechýba mu komfort a v prípade potreby sa s agregátom 30d vie premeniť na poriadneho šprintéra. Priemerne nám pritom spotreboval okolo 7 l/100 km, čo je na výkonový potenciál viac ako dobré číslo. Keď k tomu pridáme vynikajúce jazdné vlastnosti a kvalitu luxusného interiéru, ostáva nám ako jediný mínus iba jeho cena, ktorá sa v testovanej verzii vyšplhala k sume 78 000 eur, z toho 25 000 eur tvorila doplnkový výbava na želanie.