Aktualita

K týmto značkám áut sa zákazníci vracajú najčastejšie. Lojálny sú im dlhé roky

V segmente prémiových áut sa na prvom mieste umiestnilo Porsche, ktoré malo až 58,2 % zákazníkov vracajúcich sa k tejto značke.

Opakovaní zákazníci sú pre biznis veľmi cenní, pretože vytvárajú stabilný vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim. Niektoré značky majú zákazníkov, ktorí sa k nim pravidelne vracajú, pričom v dnešnej dobe je veľmi ťažké si takúto skupinu získať. Tohtoročná štúdia JD Power US Automotive Brand Loyalty v USA ukazuje, ktoré automobilky dosahujú najvyššiu mieru vernosti zákazníkov. Štúdia sa zamerala na päť segmentov, vrátane dvoch prémiových a troch bežných kategórií.

V segmente prémiových áut sa na prvom mieste umiestnilo Porsche, ktoré malo až 58,2 % zákazníkov vracajúcich sa k tejto značke. Mercedes-Benz obsadil druhé miesto s 49,7 % vernými zákazníkmi. V segmente prémiových SUV sa najväčšou vernosťou pýši Lexus, ktorý dosiahol 57,4 %, zatiaľ čo BMW nasledovalo v tesnom závese s 54 % vernosťou svojich zákazníkov.

V masovom segmente automobilov sa zákazníci najčastejšie vracajú k Toyote, kde by 62 % zákazníkov opäť zvolilo túto značku, aj keď došlo k medziročnému poklesu o 0,5 %. Honda skončila na druhom mieste s 55,5 % vernosti, pričom v segmente SUV dominovala Honda s rovnakým číslom – 62 %, nasledovalo Subaru s 60,6 % zákazníkov, ktorí sa vrátili.

V segmente prémiových áut sa na prvom mieste umiestnilo Porsche, ktoré malo až 58,2 % zákazníkov vracajúcich sa k tejto značke.

Mercedes-Benz EQS

V segmente nákladných vozidiel je lídrom Ford, ktorý dosiahol najvyššiu mieru lojálnosti so 66,6 %, čo je nárast oproti 65,1 % v roku 2024. Zaujímavé je, že na druhom mieste neskončili v USA populárne Chevrolet, Ram alebo GMC, ale Toyota, ktorá dosiahla 61,2 %, čo tiež predstavuje nárast oproti minulému roku.

Segment Prvý Druhý
Premium Car Porsche (58,2%) Mercedes-Benz (49,7%)
Premium SUV Lexus (57,4%) BMW (54,0%)
Mainstream Car Toyota (62,0%) Honda (55,5%)
Mainstream SUV Honda (62,0%) Subaru (60,6%)
Mainstream Truck Ford (66,6%) Toyota (61,2%)

Napriek niektorým dobrým výsledkom v jednotlivých segmentoch, celková miera vernosti značkám klesla pod 50 %. Tyson Jominy z JD Power uviedol, že zmeny na trhu, ako väčšia dostupnosť modelov, rôzny vek produktov a agresívne ponuky stimulov, spôsobili pokles vernosti na 49 %. Táto štúdia vychádza z údajov medzi septembrom 2024 a augustom 2025 a hodnotí lojalitu zákazníkov na základe ich výberu rovnakých značiek pri kúpe nového vozidla.