Možno máte od nich telefón a čoskoro budete mať aj elektromobil! Vieme, kedy Xiaomi vstúpi na európsky trh s autami

Možno práve držíte v ruke telefón od Xiaomi, no pripravte sa, že čoskoro budete môcť šoférovať aj ich auto. Čínsky výrobca elektroniky to myslí s expanziou do automobilového sveta vážne a potvrdil, že do Európy si to namieri už v roku 2027. Svoj útok plánuje priamo z Nemecka a sľubuje, že nepôjde len o ďalší lacný elektromobil.

Čínsky technologický gigant Xiaomi, známy predovšetkým výrobou smartfónov, oficiálne potvrdil svoje plány na vstup na európsky automobilový trh. Prvé elektromobily tejto značky by sa mali na našom kontinente začať predávať v roku 2027. Nejde pritom len o prázdne sľuby. Xiaomi už podniká konkrétne kroky, aby sa na tento náročný trh pripravilo a svoju európsku základňu si buduje priamo v srdci nemeckého automobilového priemyslu – v Mníchove. Tento krok signalizuje, že zavedené európske automobilky čelia novej a mimoriadne ambicióznej konkurencii.

Nemecká centrála a lokálne know-how

Kľúčovým prvkom európskej stratégie Xiaomi je novootvorené Výskumné a vývojové centrum v Mníchove. Jeho cieľom nie je len kopírovať čínske modely, ale adaptovať ich na špecifické požiadavky a štandardy európskych zákazníkov.

Xiaomi SU7 Max

Spoločnosť už začala s náborom miestnych inžinierov a dizajnérov a podľa neoficiálnych správ najala aj niekoľko bývalých vysokopostavených manažérov z BMW, aby jej pomohli s vývojom. Práve v Nemecku už boli zaregistrované a testované prvé kusy modelu SU7 Ultra. Xiaomi neplánuje pre Európu vyvíjať úplne nové autá, ale prispôsobí svoje existujúce modely – úspešný sedan SU7 a SUV s označením YU7.

Výkon a technológie ako hlavná zbraň

Xiaomi sa nechce presadiť len nízkou cenou, ale predovšetkým špičkovými technológiami a výkonom. Dôkazom je fakt, že model SU7 Ultra sa stal najrýchlejším sériovo vyrábaným elektromobilom na legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife.

Spoločnosť si na tomto okruhu buduje silnú reputáciu, stala sa partnerom exkluzívneho klubu výrobcov „Industriepool“ a dokonca má na Grand Prix okruhu vlastnú zákrutu s názvom „Xiaomi Curve“. Toto všetko potvrdzuje, že ich modely pre Európu budú cieliť skôr na prémiový segment trhu, kde budú konkurovať nielen výbavou, ale aj jazdnými vlastnosťami.

Výzvy a dlhodobé ambície

Napriek obrovskému úspechu na domácom trhu, kde Xiaomi za posledný štvrťrok dodalo vyše 80 000 vozidiel, čelí firma aj značným výzvam. Najväčším problémom sú výrobné kapacity, ktoré nestíhajú pokrývať extrémny dopyt. Čakacie lehoty na niektoré modely v Číne presahujú 40 týždňov, čo viedlo šéfa spoločnosti Lei Juna k nezvyčajnému kroku – zákazníkom verejne odporučil, aby zvážili kúpu konkurenčných áut.

Spoločnosť už teraz hľadá vhodné lokality pre svoje európske showroomy a nevylučuje ani možnosť vybudovania vlastnej továrne v Európe, to je však hudba trocha vzdialenejšej budúcnosti. Cieľom Xiaomi je stať sa do 15 až 20 rokov jedným z piatich najväčších výrobcov áut na svete. Príchod značky, ktorá dokonale ovláda prepojenie technológií v rámci stratégie „človek, auto a domácnosť“, tak predstavuje pre európske automobilky vážnu hrozbu a pre zákazníkov prísľub vzrušujúcich a inovatívnych vozidiel. Rok 2027 bude pre európsky trh nepochybne zlomový.

Zdroje:  AutoExpress





Automobilovej žurnalistike sa venujem už od roku 2017. Som fanúšikom technológií a elektromobilov, no napriek tomu si myslím, že k niektorým autám poctivá strojovňa jednoducho patrí.