Zbohom otravné káble! Toto bude prvé Porsche s bezdrôtovým nabíjaním

Porsche Cayenne Electric bude prvým modelom značky s bezdrôtovou nabíjacou podložkou. Systém Porsche Wireless Charger ponúkne výkon 11 kW, účinnosť 90 % a bezpečnosť aj v extrémnych podmienkach.

Svet elektromobility sa posúva míľovými krokmi a Porsche teraz pridáva ďalší dielik do skladačky. Nové Cayenne Electric bude prvým modelom značky vybaveným bezdrôtovou nabíjacou podložkou – technológiou, ktorá môže zmeniť spôsob, akým budeme nabíjať autá v budúcnosti.

Porsche Wireless Charger

Systém dostal názov Porsche Wireless Charger (PWC) a ide o prvé indukčné riešenie oficiálne podporované výrobcom v tomto segmente. Výkon nabíjania dosahuje až 11 kW, čo znamená, že Porsche Cayenne Electric sa dokáže nabiť bez káblov prakticky rovnako rýchlo ako zo štandardnej AC nabíjačky. Podstatné je, že systém je navrhnutý tak, aby fungoval v širokom rozsahu teplôt od -40 až po +50 °C. Ani sneh, dážď či teplo mu nerobia problém – účinnosť sa pritom drží na úrovni približne 90 %.

Porsche Cayenne Electric bude prvým modelom značky s bezdrôtovou nabíjacou podložkou. Systém Porsche Wireless Charger ponúkne výkon 11 kW, účinnosť 90 % a bezpečnosť aj v extrémnych podmienkach.

Celý proces je jednoduchý a zároveň technicky fascinujúci. Vodič si na displeji zapne kamerový náhľad s digitálnou mriežkou, ktorá ho navádza, aby auto presne zastavil nad podložkou. Vzduchové odpruženie potom zníži Cayenne o pár centimetrov, systém aktivuje magnetické pole a energia začne neviditeľne prúdiť do batérie. Samotná nabíjacia podložka má priemer 60 cm a váži 50 kg. Nezakopete ju do podlahy garáže, pretože senzory auta potrebujú voľný priestor, no na druhej strane ide o úplne sebestačný systém – nepotrebujete samostatnú nástennú nabíjačku.

Porsche Cayenne Electric bude prvým modelom značky s bezdrôtovou nabíjacou podložkou. Systém Porsche Wireless Charger ponúkne výkon 11 kW, účinnosť 90 % a bezpečnosť aj v extrémnych podmienkach.

Inteligentná bezpečnosť

Porsche myslelo aj na bezpečnosť. Všetky modely Cayenne Electric budú vybavené kvapalinou chladeným prijímačom s hmotnosťou 15 kg, ktorý je chránený pod karosériou. Ak sa do magnetického poľa dostane cudzí predmet – či už kúsok kovu alebo dokonca zviera – systém sa okamžite vypne a znovu spustí až po odstránení prekážky. Takto sa eliminuje riziko, že by nabíjanie ohrozilo okolie. V budúcnosti navyše Porsche počíta s tým, že vyššie nabíjacie rýchlosti budú dostupné cez hardvérové aktualizácie, čo dáva majiteľom istotu, že technológia nezostarne tak rýchlo.

Porsche Cayenne Electric bude prvým modelom značky s bezdrôtovou nabíjacou podložkou. Systém Porsche Wireless Charger ponúkne výkon 11 kW, účinnosť 90 % a bezpečnosť aj v extrémnych podmienkach.

Indukčné nabíjanie nie je v automobilovom svete úplne novinka, no doteraz sa uplatňovalo len v experimentálnych projektoch alebo na obmedzených flotilách. Porsche je prvý veľký prémiový výrobca, ktorý ho prináša priamo zákazníkom. Pre majiteľov to znamená viac komfortu – žiadne manipulovanie s ťažkými káblami, žiadne špinavé ruky počas dažďa či brodenie sa v snehu. Stačí zaparkovať a technológia urobí všetko sama. V budúcnosti si takto vieme predstaviť aj verejné parkoviská, kde sa auto bude nabíjať vždy, keď zastavíte.

Porsche Cayenne Electric bude prvým modelom značky s bezdrôtovou nabíjacou podložkou. Systém Porsche Wireless Charger ponúkne výkon 11 kW, účinnosť 90 % a bezpečnosť aj v extrémnych podmienkach.

Porsche týmto krokom ukazuje, že sa nechce spoliehať len na superrýchle nabíjacie stanice, ale hľadá aj praktické riešenia pre každodenných používateľov. Cayenne Electric tak nebude len ďalším elektromobilom v portfóliu, ale aj technologickým priekopníkom, ktorý môže definovať budúcnosť luxusných SUV. Ak sa indukčné nabíjanie uchytí, je veľmi pravdepodobné, že sa stane štandardom aj v iných modeloch značky – a neskôr aj u konkurencie.

Nový motor Dacia: Nebudú už vyrábať LPG tak ako predtým?