Poradca pri kúpe

Ideálny čas na kúpu nového AUDI Q8 SUV: Dostanete skvelú výbavu a akciové balíky ušetria tisíce

Informované rozhodnutie je také, ktoré robíte s dostatočnými vedomosťami. V tomto príspevku vás prevedieme obchodnou ponukou Audi Q8 SUV, aby ste si vybrali tú najlepšiu verziu pre seba.

Je to športové auto, avšak jeho praktický potenciál z neho robí aj rodinné SUV.
Vydané  Text: 

Audi Q8 SUV je model, ktorý v čase uvedenia na trhy vyvolal rozruch a momentálne je v predaji po prvej modernizácii. Decentné vylepšenia zachovali svojrázny charakter vozidla, ktoré je zvonka skoro klasické, zatiaľ čo vnútri výrazne moderné.

Audi Q8 SUV dokáže dopriať svojmu vodičovi priam technicko-mechanický zážitok z jazdy na poctivo vyladenom automobile (riadenie všetkých kolies, štandardné quattro, nastaviteľná výška podvozka, 6- a 8-valcové motory), zároveň je dostatočne sofistikované, aby splnilo očakávania priaznivcov moderných technológií (3D parkovací systém, haptické dotykové rozhrania, skvelý head-up displej, výkonné svetlomety).

Motorizácie

Audi Q8 SUV sa na Slovensku predáva vo verziách Q8 SUV, SQ8 SUV a RS Q8, pričom Audi komunikuje dva cenníky: jeden pre Q8 a SQ8, druhý pre RS Q8.

Zatiaľ čo verzie Q8 SUV sú dodávané s benzínovým a naftovým šesťvalcom, SQ8 SUV a vrcholová verzia RS Q8 sa štandardne dodávajú s benzínovým osemvalcom. Musíme poznamenať, že z hľadiska väčšinového zákazníka už rozdiel medzi 250, 373 a 441 kW výkonu nie je tak dôležitý, ale pre skutočne náročných motoristov je tento rozdiel kľúčový.

Motorizácia Parametre Slovenská cena od vrátane DPH
45 TDI quattro nafta, V6, 2967 cm³, 170 kW (231 k), 500 Nm, pohon 4×4, 8-stupňová automatika tiptronic 80 610 €
50 TDI quattro nafta, V6, 2967 cm³, 210 kW (286 k), 600 Nm, pohon 4×4, 8-stupňová automatika tiptronic 82 560 €
55 TFSI quattro benzín, V6, 2995 cm³, 250 kW (340 k), 600 Nm, pohon 4×4, 8-stupňová automatika tiptronic 83 740 €
SQ8 TFSI quattro benzín, V8, 3996 cm³, 373 kW (507 k), 700 Nm, pohon 4×4, 8-stupňová automatika tiptronic 110 070 €
RS Q8 benzín, V8, 3996 cm³, 441 kW (600 k), 800 Nm, pohon 4×4, 8-stupňová automatika tiptronic, 0-100 km/h za 3,8 s 132 770 €

Do nášho redakčného testu sme prijali verziu 50 TDI quattro s maximálnym výkonom 210 kW (286 koní), ktorú by iba málokto označil za slabú, nedostatočnú alebo nezodpovedajúcu charakteru vozidla. Totiž, aj táto verzia dokáže z potenciálu vozidla vyťažiť veľa a ak sa k tomu pridá skúsenejší vodič so šikovnými rukami, dokáže s robustným SUV spraviť divy. Pasažieri budú otvárať oči z toho, ako dôrazne vozidlo akceleruje, brzdí, zatáča a vôbec sa necháva ovládať s vysokou precíznosťou. A keď je to potrebné, asistenčné systémy vás udržia v bezpečí.

Z nášho pohľadu by sme boli ale ochotní priplatiť si tých niečo vyše tisíc eur navyše a získať tak výkonnejší benzínový motor. Nemusí ísť o rozhodnutie stojace na viere v dlhšiu udržateľnosť zážihových agregátov, ale o ešte lepšie zosúladenie charakteru vozidla s jeho pohonom.

Áno, spotreba bude vyššia: zatiaľ čo 50 TDI quattro podľa metodiky WLTP spotrebuje priemerne 8,1 – 8,4 l/100 km, výkonnejší 55 TFSI quattro už 10,4 – 10,7 l/100 km. Je pritom nepochybné, že pre množstvo záujemcov bude práve výber naftovej verzie finálny, pretože im vznetový motor vyhovuje viac. Všetky motory v Audi Q8 SUV a SQ8 SUV spĺňajú emisnú normu Euro 6e.

Inzercia

Inzercia

TEST Audi Q8: Nová verzia je stredom pozornosti všade, kde sa objaví. Na sebavedomie má silné argumenty.

Audi Q8 SUV: Štandardné výbavy a balíky

To, či si vyberiete Q8 SUV, SQ8 SUV alebo RS Q8, definuje aj pestrosť sériovej výbavy. Uznávame pritom, že už základná výbava je pôsobivá a zvlášť oceňujeme, že aj pri nákupe základnej verzie môžete vozidlu dopriať športovú estetiku prostredníctvom balíkov výbav.

Základná výbava Audi Q8 SUV pritom obsahuje aj tieto položky:

  • Disky z ľahkých zliatin Audi Sport 10,0J x 23 vpredu aj vzadu, 10-lúčové, Trapezoid-dizajn, Pneu 285/35 R 23;
  • biely lak Carrara, metalízy sú za 1 182 až 4 948 €. Nami testovaná Sakhir zlatá za 2 024 €;
  • Matrix LED svetlomety vpredu (za príplatok 944 € aj HD Matrix LED svetlomety vpredu s Audi Laserlicht);
  • Elektrické otváranie/zatváranie batožinového priestoru;
  • Komfortný kľúč vrátane funkcie Safelock a alarm;
  • Strešný spojler vrátane integrovaného tretieho brzdového svetla;
  • čalúnenie v kombinácii koža/umelá koža mono.pur 550;
  • štandardné sedadlá, vpredu s vyhrievaním;
  • Sedadlá v druhom rade plus – Operadlo možno rozložiť v pomere 40:20:40 alebo úplne zložiť. Manuálne nastavenie uhla operadla (delené v pomere 40:20:40). Sedák sedadla možno posunúť dopredu/dozadu o 100 mm.
  • Interiérový obklad s dizajnom diamantového striebornosivého laku, kontrastné švy čalúnenia palubnej dosky;
  • biely látkový strop;
  • 3-ramenný volant s radiacimi pádlami nastaviteľný v 2 smeroch (za príplatok 247 € kožený, 3-ramenný, multifunkčný plus, vyhrievaný, s radiacimi pádlami);
  • Audi virtual cockpit plus s 12,3-palcovým rozlíšením Full HD
  • navigačný systém s 10,1-palcovým farebným displejom s vysokým rozlíšením (1 540 × 720) vrátane MMI touch;
  • dotykový ovládací panel MMI s 8,6-palcovým farebným displejom (1280 x 660) vrátane MMI touch response s haptickou spätnou väzbou na ovládanie funkcií 2-zónovej klimatizácie
  • Audi Soundsystem (10 reproduktorov);
  • Audi connect Navigácia & Infotainment (internet v aute s hotspot Wi-Fi);
  • Audi connect Safety & Service a Audi connect Remote & Control;
  • Bezdrôtová nabíjačka na mobil;
  • bezdrôtové Android Auto, Apple CarPlay, obchod s aplikáciami a Audi smartphone interface;
  • tempomat, Audi hold assist, Parkovací systém plus (senzory vpredu a vzadu, kamera);
  • Audi pre sense basic – Preventívna ochrana cestujúcich pri náraze;
  • Audi pre sense front (vďaka neustálemu monitorovaniu priestoru pred vozidlom a analýze zachytených údajov dokáže systém rozpoznať situácie, ktoré sa považujú za kritické);
  • Audi active lane assist – vrátenie späť do jazdného pruhu;
  • výber jazdných režimov Audi drive select;
  • Podvozok s reguláciou tlmičov.

Exteriérový balík výbavy S-line za 2 194 € obsahuje športové nárazníky vpredu aj vzadu, celolakovanú karosériu, nástupné lišty s motívom S line, difúzor v titánovočiernej matnej farbe, zábranu proti podbehnutiu v platinovosivej matnej farbe, nakladaciu hranu kufra z ušľachtilej ocele či nápisy S line na blatníkoch a prahových lištách.

Klasické kľučky dverí s funkciou odomykania a zamykania dotykom, klasické bočné zrkadlá, čierne strešné lyžiny a lakované blatníky kolies.

Kto chce ešte trochu viac, za 2 800 € je v predaji S-line Sportpacket plus, ktorý obsahuje aj vzduchové pruženie adaptive air suspension sport, elektricky nastaviteľné športové sedadlá vpredu, pedále a opierku nôh na strane vodiča z ušľachtilej ocele, nástupné lišty vpredu a vzadu hliníkové a osvetlené, vpredu s S emblémom, nápisy S line na predných blatníkoch, strop vozidla v čiernom látkovom poťahu a nakladaciu hranu kufra z ušľachtilej ocele.

To, čo odlišuje modely SQ8 SUV od základnej Q8 SUV, automobilka sumarizuje nasledovne:

  • Disky Alu 10Jx21, 5-V-lúčov, S dizajn pneu 285/45 R21
  • Nárazníky v športovom dizajne a S – difúzor vzadu
  • Kryty vonkajších spätných zrkadiel v hliníkovom vyhotovení
  • Predná maska v hliníkovom vzhľade
  • Matrix LED svetlomety vpredu s dynamickými smerovkami vpredu a vzadu; vrátane ostrekovačov predných svetlometov
  • Adaptive air suspension sport
  • Sedadlá vpredu športové, elektricky nastaviteľné
  • Poťah – Dinamica Frequenz/koža s vylisovaným S-emblémom
  • Strop vozidla v čiernom látkovom poťahu
  • Obklad interiéru – česaný matný hliník s lineárnym embosovaním
  • Volant multifunkčný plus, 3-ramenný, s radiacimi pádlami

Čo nájdete až v podrobnom rozpise v cenníku, je sériovo dodávané riadenie všetkých štyroch kolies pre verziu SQ8 SUV, ktoré má zásadný vplyv na jazdné vlastnosti vozidla a obratnosť v nízkych rýchlostiach. Keď si k tomu pripočítate osemvalcový benzínový motor s výkonom do 507 koní a krútiacim momentom 700 Nm, ide o viac než solídneho predskokana najvýkonnejšieho variantu RS Q8.

Akciové balíčky práve v predaji

Slovenský predajca práve avizuje akciové balíky výbav pre Audi Q8 SUV a SQ8 SUV. Ide o balíky SportTechnology, ktoré kombinujú viaceré štandardne predávané balíky a sú ponúkané so zľavami 900 až 2 800 €.

Akciový balík Sport obsahuje techniku za 9 999 € a pri kúpe verzie Q8 SUV poskytuje zľavu 2 800 €, pri kúpe verzie SQ8 SUV zľavu 900 €. Balík Sport obsahuje aj:

  • Stmavené sklá od „B“ stĺpika
  • S line Sportpaket plus
  • S line exteriérový balík výbavy
  • Poťahy sedadiel v kombinácii Dinamica Frequenz/koža s vylisovaným S emblémom
  • Disky z ľahkých zliatin 10J x 22, 5-dvojitých ramien, kované, grafitovo sivé, čiastočne leštené
  • Optikpaket čierny, obsahuje exteriérové prvky v čiernej farbe
  • Strmene bŕzd vpredu a vzadu červené lakované

Akciový balík Technology obsahuje techniku za 7 699 € a pri kúpe verzie Q8 SUV poskytuje zľavu 1 770 €, pri kúpe verzie SQ8 SUV zľavu 1 470 €:

  • Audi phone box
  • Allradlenkung – riadenie všetkých štyroch kolies
  • Assistent paket Tour
  • Assistent paket Stadt
  • Assistent paket Parken
  • HD Matrix LED svetlomety vpredu s Audi laser licht
  • audiosystém Bang & Olufsen Premium

Osvetlené emblémy „S“ je vidieť aj cez deň, ale v noci zvlášť vynikajú. Fotené s otvorenými dverami vodiča a stmaveným interiérom.

Svetlá sú vôbec silnou stránkou Audi Q8 SUV. Dizajn vnútornej grafiky si môžete vybrať v nastaveniach systému, stretávacie a diaľkové svetlomety vynikajú výkonom. Vrcholom ponuky osvetľovania sú Matrix LED s Audi Laserlicht.

Nemôže si ho dovoliť každý, a to ide

Pôvodne sme mali zámer konštatovať, že Audi Q8 SUV ponúka tak pestrú štandardnú výbavu a dostatok tej príplatkovej, že si vyberie každý. To by však platilo iba teoreticky. Hoci si svoju ideálnu verziu vyberie každý, oveľa menej ľudí si bude môcť Audi Q8 SUV aj dovoliť. Cena za tento športový stroj značne presahuje možnosti väčšiny motoristov a kto si už Q8 SUV kupuje, ten je ochotný priplatiť si. Ide totiž aj o imidž – budeme sa mu venovať v tretej časti nášho seriálu o AUDI Q8 SUV.

Napokon, Audi je stále prémiová značka a ponúka silné argumenty na obhájenie tejto svojej pozície, o čom sme sa presvedčili počas nášho týždňového testu verzie 50 TDI quattro.





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »