Audi RS 3: Nie je nič krajšie, ako keď sa perfektný dizajn snúbi s funkciou

Ak teda Audi RS 3 pôsobí svalnato, je to preto, lebo svaly naozaj má.
Vydané  Text: 

Nové Audi RS 3 vyzerá agresívne a vo farbe Kyalami Green nie je možné, aby ste si ho nevšimli. To, čo ho však v mojich očiach robí pekným, nie je samoúčelné – žiadne lacné náduchy či plastový tuning. Agresívny bodykit musí naozaj splniť predovšetkým požiadavku na chladenie 400-koňovej strojovne a jej prevádzkových kvapalín, nasávaného vzduchu a prepracovaných bŕzd so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu. **Masívne rozšírené predné blatníky zas musia zakryť 265 mm široké kolesá prednej nápravy, ktorá je sama o sebe rozšírená o 33 mm.** Výduchy za blatníkmi znižujú vztlak. O 25 mm nižší podvozok (v porovnaní s A3) zaručuje lepšiu aerodynamiku a nižšie ťažisko. A malý zadný spojler či difúzor sa tiež zídu, keď maximálna rýchlosť auta dosahuje až 290 km/h (za príplatok s paketom RS dynamics package plus, ktorý obsahuje aj karbón-keramické brzdy či semislick pneumatiky Pirelli PZero Trofeo R).
Samozrejme, dizajnéri pracovali aj s inými prvkami, aby modelu RS 3 dodali punc ešte väčšej výnimočnosti. Rozšírená maska chladiča „singleframe“ je celá čierna a ťahá sa až popod predné svetlá, čo autu dodáva extrémne zlovestný look. **Je to niečo ako mejkap metalového speváka.** Čierne sú aj spätné zrkadlá a spomínaný spojler či difúzor. Čierne 19-palcové disky kolies majú na sebe zaujímavé kontrastné aplikácie bielej a sivej farby. Perfektný detail sú predné svetlá, ktorých denné svietenie má v spodnej časti textúru šachovnicovej vlajky. Prečo asi? Audi RS 3 sa svoje intencie skrátka nesnaží veľmi skrývať.
**Chceli by ste niektoré veci inak? Katalóg Audi RS 3 je samozrejme veľmi rozsiahly** a keď miesto čiernej preferujete niektoré detaily radšej matne hliníkové, máte ich mať. Interiér na prvý pohľad patrí do stajne Audi. Ostré uhly, prísne geometrický dizajn a moderne pôsobiace materiály palubnej dosky vyzerajú nadčasovo. Mriežky vo výduchoch ventilácie vo farbe karosérie krásne oživujú interiér spolu s ďalšími prvkami, ktoré sa priznávajú k zelenej: pásik vyznačujúci stredovú polohu na volante, alebo niť, ktorou sú obšité krásne čalúnené športové sedadlá. S rozšíreným RS dizajnpaketom dostanete aj farebné oblasti ramien z mikrovlákna Dinamica. **Nie ste fanúšikmi zelenej? Kontrastnou farbou môže byť aj červená.** Potrebujete sa pri jazde cítiť naozaj výnimočne? V ponuke je aj športový volant čalúnený Alcantarou. Spoza neho vytŕčajú krásne prepracované hliníkové pádla manuálneho radenia automatickej prevodovky.
Digitálny prístrojový štít ponúka taktiež niekoľko možností individualizácie. Tri základné zobrazenia ponúknu každému niečo – od klasických okrúhlych budíkov po grafiku v štýle pristávacej dráhy alebo motoršportový otáčkomer. K tomu samozrejme možnosti zobraziť mapu či najrôznejšie údaje jazdy – teplotu oleja, tlak turbodúchadla, zrýchlenie… **Ja som si však tak užíval jazdu, že týždeň mi nestačil na to, aby som si naplno vyskúšal všetko, čo displej ponúka.** Dôvod je jednoduchý: priority mám jasné a zvuk päťvalca je priveľmi vzácny na to, aby som si ho neužíval každú sekundu.
Zostáva posledná skúška, kde vám popíšem, ako funguje RS Torque Splitter na technickom okruhu, plus dostanete možnosť si aspoň cez počítač vychutnať atmosféru testovania Audi RS 3 aj s jeho nezameniteľným zvukom.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.