Testy

Audi RS 3: Nie je nič krajšie, ako keď sa perfektný dizajn snúbi s funkciou

Nové Audi RS 3 vyzerá agresívne a vo farbe Kyalami Green nie je možné, aby ste si ho nevšimli. To, čo ho však v mojich očiach robí pekným, nie je samoúčelné – žiadne lacné náduchy či plastový tuning. Agresívny bodykit musí naozaj splniť predovšetkým požiadavku na chladenie 400-koňovej strojovne a jej prevádzkových kvapalín, nasávaného vzduchu a prepracovaných bŕzd so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu. Masívne rozšírené predné blatníky zas musia zakryť 265 mm široké kolesá prednej nápravy, ktorá je sama o sebe rozšírená o 33 mm. Výduchy za blatníkmi znižujú vztlak. O 25 mm nižší podvozok (v porovnaní s A3) zaručuje lepšiu aerodynamiku a nižšie ťažisko. A malý zadný spojler či difúzor sa tiež zídu, keď maximálna rýchlosť auta dosahuje až 290 km/h (za príplatok s paketom RS dynamics package plus, ktorý obsahuje aj karbón-keramické brzdy či semislick pneumatiky Pirelli PZero Trofeo R).

SERIÁL: Audi RS 3 (časť 3.)

Samozrejme, dizajnéri pracovali aj s inými prvkami, aby modelu RS 3 dodali punc ešte väčšej výnimočnosti. Rozšírená maska chladiča „singleframe“ je celá čierna a ťahá sa až popod predné svetlá, čo autu dodáva extrémne zlovestný look. Je to niečo ako mejkap metalového speváka. Čierne sú aj spätné zrkadlá a spomínaný spojler či difúzor. Čierne 19-palcové disky kolies majú na sebe zaujímavé kontrastné aplikácie bielej a sivej farby. Perfektný detail sú predné svetlá, ktorých denné svietenie má v spodnej časti textúru šachovnicovej vlajky. Prečo asi? Audi RS 3 sa svoje intencie skrátka nesnaží veľmi skrývať.

SERIÁL: Audi RS 3 (časť 3.)

Chceli by ste niektoré veci inak? Katalóg Audi RS 3 je samozrejme veľmi rozsiahly a keď miesto čiernej preferujete niektoré detaily radšej matne hliníkové, máte ich mať.

Interiér na prvý pohľad patrí do stajne Audi. Ostré uhly, prísne geometrický dizajn a moderne pôsobiace materiály palubnej dosky vyzerajú nadčasovo. Mriežky vo výduchoch ventilácie vo farbe karosérie krásne oživujú interiér spolu s ďalšími prvkami, ktoré sa priznávajú k zelenej: pásik vyznačujúci stredovú polohu na volante, alebo niť, ktorou sú obšité krásne čalúnené športové sedadlá. S rozšíreným RS dizajnpaketom dostanete aj farebné oblasti ramien z mikrovlákna Dinamica. Nie ste fanúšikmi zelenej? Kontrastnou farbou môže byť aj červená. Potrebujete sa pri jazde cítiť naozaj výnimočne? V ponuke je aj športový volant čalúnený Alcantarou. Spoza neho vytŕčajú krásne prepracované hliníkové pádla manuálneho radenia automatickej prevodovky.

SERIÁL: Audi RS 3 (časť 3.)

Digitálny prístrojový štít ponúka taktiež niekoľko možností individualizácie. Tri základné zobrazenia ponúknu každému niečo – od klasických okrúhlych budíkov po grafiku v štýle pristávacej dráhy alebo motoršportový otáčkomer. K tomu samozrejme možnosti zobraziť mapu či najrôznejšie údaje jazdy – teplotu oleja, tlak turbodúchadla, zrýchlenie... Ja som si však tak užíval jazdu, že týždeň mi nestačil na to, aby som si naplno vyskúšal všetko, čo displej ponúka. Dôvod je jednoduchý: priority mám jasné a zvuk päťvalca je priveľmi vzácny na to, aby som si ho neužíval každú sekundu.

SERIÁL: Audi RS 3 (časť 3.)

Zostáva posledná skúška, kde vám popíšem, ako funguje RS Torque Splitter na technickom okruhu, plus dostanete možnosť si aspoň cez počítač vychutnať atmosféru testovania Audi RS 3 aj s jeho nezameniteľným zvukom.

Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Vybrané články

  1. 1

    TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC: Dobrý, lepší, najlepší – ktorý z nich je elektrický Mercedes?

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Magazín

Cesta k udržateľnosti so spoločnosťami Shell a Hyundai

Na cestu udržateľnosti sa vydáva čoraz viac vodičov. Aj keď jazdia autom, vyberajú si výrobky, ktoré čo najmenej zaťažujú životné prostredie a našu planétu. Dnešní spotrebitelia očakávajú, že známe značky budú ponúkať udržateľné alternatívy výrobkov a služieb. Preto spoločnosti Shell a Hyundai spojili svoje sily a prišli s radom mazív Shell Helix Ultra AH 0W, ktoré sú uhlíkovo neutrálne.