Kia EV6 prešla skúškou bŕzd a losím testom výborne, účinne maskuje hmotnosť akumulátora

Tieto, ale aj iné autá si so spaľovaním benzínu s označením E10 nemusia vedieť rady. Je tam aj to vaše?
Vydané  Text: 
Automobilový magazín [km77.com zverejnil](https://www.km77.com/coches/kia/ev6/2021/estandar/informacion) video a rozsiahle zhodnotenie elektromobilu KIA EV6. Robustný automobil s celkovou dĺžkou 4,68 metra, výškou 155, šírkou 188 centimetrov a rázvorom bezmála tri metre je akýsi crossover – ešte stále nejde o SUV, ale už ani o hatchback či kombi. Predáva sa vo viacerých konfiguráciách pohonu a s dvomi verziami trakčných akumulátorov s kapacitou 58 a 77 kWh. Losí test (takzvaný Moose Test) obyčajne býva pre automobilky nevďačný – asi žiadne moderné auto už dnes po vyhýbacom manévri nepreklopíte na bok alebo strechu, ale schopnosť bezpečne a s nadhľadom zvládnuť náhly slalom nie je stále samozrejmosťou. Okrem dobrého auto je pritom kľúčový aj vodič, ktorý potrebuje mať s týmto druhom testov skúsenosti a rýchle ruky. **Elektromobily sú často kritizované za svoju vyššiu hmotnosť** v porovnaní s proporčne podobnými vozidlami s motormi s vnútorným spaľovaním (tzv. ICE), **za čo môže práve trakčný akumulátor**. Platí priama úmera, že čím je jeho kapacita vyššia, tým má vyššiu hmotnosť. Naopak, samotný elektrický motor môže byť ľahký a priestorovo veľmi úsporný, vďaka čomu ho výrobcovia môžu montovať priamo na nápravy. Akumulátor je spravidla umiestňovaný do podvozku, aby sa znížilo ťažisko vozidla a kompenzovala tak vyššia hmotnosť, avšak fyzikálne zákony nemožno oklamať marketingovými sloganmi. Ťažké vozidlo má po rozbehu takú kinetickú energiu, že vysporiadať sa s ňou pri brzdení alebo vyhýbaní sa prekážke dáva zabrať podvozku, elektronickým systémom aj vodičovi. Kvalitné pneumatiky sú kľúčové, rovnako ako vyladenie podvozka, proporcie vozidla, poloha ťažiska, ale aj typ pohonu a v podstatnej miere systémy kontrolujúce trakciu. Testovaná Kia EV6 mala obuté pneumatiky Continental Premium Contact 6 XL s rozmermi 225/40 R20 a išlo o konfiguráciu s pohonom zadných kolies s maximálnym výkonom 170 kW. [GALLERY id=32014] ### Výsledky testu Výsledky testu sú pre elektromobil od Kie **vskutku priaznivé**. Motoristickí novinári vykonali losí test pri rýchlosti až 78 km/h, podľa zhrnutia sa správalo neutrálne (čo je pozitívne hodnotenie), predvídateľne a bezpečne: „*Reakcie boli vždy bezpečné a presné a bolo pre nás ľahké preskúmať limity auta, pretože keď sa kolesá začali šmýkať, vždy to bolo progresívne. Podarilo sa nám urobiť vyhýbací manéver bez odrazenia kužeľov rýchlosťou 78 km/h, teda vysokou rýchlosťou*.“ Novinári tiež otestovali brzdný účinok: „*Brzdný test sme robili z rýchlosti 120 km/h s mierne mokrým povrchom, takže výsledok nemôžeme porovnávať s ostatnými autami. Tých 55 metrov potrebných na zastavenie je však na suchu v rámci normálnych limitov. Po týždni testovania s množstvom dažďa nepochybujem o tom, že pneumatiky 225/45 R20 H XL Continental ContiPremiumContact 6 na testovacej jednotke poskytujú vynikajúcu priľnavosť na mokrom povrchu*.“ Autor síce spomína najmä pneumatiky, ale aj to je pre potenciálnych kupujúcich Kie EV6 dôležité, že ich relatívne ťažké vozidlo nebude mať pri brzdení problém.

Práve teraz: Kia EV6 dostala kompletný slovenský cenník, zverejňujeme ceny všetkých verzií

Model EV6 ponúkne tri úrovne výbavy, z toho dve, ktoré značka Kia ešte nikdy predtým nemala.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.