ADAC: Skutočný test emisií, ktorý by mal politikom otvoriť oči! Dvojtonové plug-in hybridy sú ekologickou katastrofou, CNG a benzín naopak príjemne prekvapili
Nemecký ADAC sa pozrel na to, čo sa skrýva za tabuľkovými emisiami.
Vydané Text: Peter Orosz
### PAŽRAVÉ ELEKTROMOBILY
Čím sú elektromobily väčšie a ťažšie, tým viac elektrickej energie spotrebujú. S vysokou spotrebou klesá ich ekologické skóre. Pri výrobe elektrickej energie pre Audi e-tron 55 Sportback (24,4 kWh/100 km) a Mercedes EQC (27,3 kWh/100 km) tak **nepriamo vypúšťajú viac emisií než malé benzínové automobily.** Aj preto získali od autoklubu ADAC len tri hviezdy. Ešte horšie obstáli veľké plug-in hybridy, ktoré v teste dopadli suverénne najhoršie. S jedinou hviezdičkou obstáli BMW X5 xDrive 45e a Mercedes-Benz GLE 350 de z dôvodu vysokej spotreby paliva aj elektrickej energie.
### CNG MÁ ZMYSEL
Povzbudivé je, že **auto na zemný plyn (CNG) sa dostalo do TOP 10 najekologickejších testovaných vozidiel** v roku 2020. Tento druh pohonu sa umiestnil na 4. mieste hneď za malými elektromobilmi. Ukázalo sa, že vozidlá na CNG sú menej znečisťujúce a emitujú menej CO₂ ako ich benzínové náprotivky, a preto sú šetrnejšie k životnému prostrediu. Napriek tomu nemajú podporu štátu a zaberajú len minimálny podiel na trhu.
### ÚSPORNÝ BENZÍN
Veľmi slušné štvorhviezdičkové hodnotenie získali aj benzínové či mild-hybridné vozidlá ako napríklad Suzuki Swift. Perfektnou optimalizáciou pohonu sa môže pochváliť aj Toyota s modelmi Corolla či C-HR a vynechať nemôžeme ani Hondu Jazz. **Všetky spomínané modely profitujú z nízkej spotreby paliva, a teda skromného množstva vypúšťaných emisií.** Ak k tomu pripočítame príkladné čistenie výfukových plynov, môžeme malé hybridy označiť za najracionálnejšiu ekologickú alternatívu pre bežného motoristu.
**HODNOTENIE**
[GALLERY id=31728]
Adac, Audi, Autoklub, Cng, Ekológia, Elektromobil, Emisie, Ev, Honda, Hybrid, Mercedes, Phev, Plug-In, Toyota, Zemný Plyn
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!