V Nemecku sa testuje nová maximálna rýchlosť v mestách. Dočkáme sa podobného obmedzenia aj u nás?

Autá sú čím ďalej iteligentnejšie a bezpečnejšie. Aj napriek tomu sa však nájdu ľudia, ktorí by ich najradšej úplne zakázali. Najnovšia iniciatíva z Nemecka chce obmedzovať maximálnu rýchlosť v mestách.
Vydané  Text: 
Je nepopierateľným faktom, že čím viac áut je na našich cestách, tým väčšie je riziko zrážky. Možno aj z tohoto dôvodu začínajú v siedmych veľkých nemeckých mestách s pilotným projektom maximálnej rýchlosti obmedzenej len na 30 kilometrov za hodinu. Zatiaľ vraj ide len o skúšku, avšak nikto do budúcna nevylučuje zavedenie nového rýchlostného limitu. ### Cieľom je zvýšenie bezpečnosti Na projekte sa aktuálne zúčastňujú mestá ako Aachen, Augsburg, Freiburg im Breisgau, Hanover, Lipsko, Münster a Ulm. Neskôr sa chce k takémuto testu pripojiť aj mesto Bonn. **Cieľom zníženia maximálnej povolenej rýchlosti na 30 km/h nie je zlikvidovať osobnú dopravu**. Podľa predstaviteľov tejto iniciatívy má ísť predovšetkým o zefektívnenie dopravy vo veľkých mestách, zníženie ekologickej záťaže na prostredie a zvýšenie bezpečnosti predovšetkým pre chodcov a cyklistov. Iniciatíva si nedáva za hlavný cieľ plošné zavedenie nižšej rýchlosti. Ide zatiaľ len o test, ktorý sa týka aj hlavných ciest v daných mestách. Maximálna rýchlosť vraj síce obmedzuje dopravu osobných vozidiel, ale zároveň zefektívňuje pohyb chodcov a cyklistov, nakoľko je ich zdravie menej ohrozené.
### Tichšie mesto ako dať na rýchlosť Od zavedenia nižšej rýchlosti si pritom iniciátori projektu sľubujú aj tichšie ulice a celkovo príjemnejší a zdravší život v husto osídlených mestách. Okrem iného sa v teste sleduje aj vývoj mestskej osobnej dopravy z hľadiska času cestovania. **Riešenie obmedzenia maximálnej rýchlosti na 30 km/h má byť v používaní bicyklov. Tento spôsob dopravy by sa v takomto prípade javil ako najefektívnejší**. Výsledky testu nemajú zostať len na papieri. Iniciátori projektu ich neskôr v budúcnosti plánujú presadiť aj na celoštátnej úrovni. Došlo by teda k plošnému zníženiu rýchlosti z 50 km/h na 30 km/h. Avšak už teraz je jasné, že toto zníženie sa nedotkne hlavných mestských ťahov, ktoré sú už tak dosť vyťažené. ### 30 km/h v mestách na Slovensku? Maximálna povolená rýchlosť v slovenských mestách zatiaľ ohrozená nie je. Ide len o iniciatívu nemeckých miest, ktorá sa nikdy nemusí prejaviť v reálnej praxi. Na druhú stranu je však pravdepodobné, že ak podobný test preukáže pozitívne účinky na dopravu a bezpečnosť v mestách, dôjde k plošnému zníženiu maximálnej rýchlosti naprieč všetkými krajinami v Európe.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS

Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.