Testy

TEST: Audi Q7 60 TFSIe S Line quattro vás po zošliapnutí pedála katapultuje! Takto má fungovať hybrid

Keď pred niekoľkými rokmi prišli Európania s nápadom zaobstarať si do každej rodiny aspoň jedno veľké SUV, došlo takmer okamžite k zmareniu dlhoročnej snahy automobiliek o postupné znižovanie emisného priemeru, na ktorý pod hrozbou vysokých pokút dohliadajú byrokrati z Bruselu. Zápas s vysokou hmotnosťou a spotrebou týchto áut, napriek miliardovým investíciám do čistejších spaľovacích motorov, automobilky rýchlo prehrali. Museli preto urýchlene prísť so záložným plánom, ktorý by im opäť pomohol stlačiť priemer vypúšťaných emisií natoľko, aby dodržali prísnejšiu emisnú legislatívu. Alternatívou sa tak stala predčasná elektrifikácia.

VIDEO

Z hriešnika menom Audi Q7 sa obratom stal svätuškár, ktorý na jednej strane dokáže umlčať ekológov zeleným evidenčným číslom a tabuľkovými hodnotami vypúšťaných emisií, no na strane druhej poteší všetkých milovníkov zakázaného ovocia s príchuťou benzínu v podobe trojlitrového šesťvalca pod kapotou.

V kombinácii s elektrickým dopingom vyvinie neuveriteľných 335 kW (455 k), ktoré posádke servíruje bez zbytočného omeškania. Je neuveriteľné, ako presvedčivo dokáže tento 2 500 kilogramov vážiaci stroj vyštartovať z nuly na 100 km/h pod 6 sekúnd. Audi Q7 si cestu pred sebou úplne podmaní a vy sa len suniete vpred bez toho, aby ste mali akúkoľvek predstavu o skutočnej rýchlosti.

Adaptívny podvozok, excelentná zvuková izolácia v kombinácii s naozaj vysokou polohou sedenia za volantom vytvárajú skutočne dominantný zážitok. Pocit nadradenosti a absolútnej kontroly nad okolím má svoje čaro, ktoré sa však na zakrútených okresných cestách môže veľmi rýchlo vytratiť.

TEST Audi Q7 60 TFSIe Quattro

Úzke cesty alebo ostré zákruty tomuto autu nesvedčia a veľké Audi Q7 dáva vodičovi každým náklonom najavo, že sa v danom prostredí necíti dobre. Je tiež vhodné mať na pamäti, že zastaviť tak ťažké SUV z vysokej rýchlosti nemusí byť vôbec jednoduché.

Nech už plánujete s týmto autom robiť čokoľvek, nájdite si rovný a široký kus dobrého asfaltu. Tam sa Audi Q7 cíti ako doma.

A pri slušnom zaobchádzaní poteší aj svojho majiteľa reálnym elektrickým dojazdom do 50 kilometrov, prípadne hybridnou spotrebou benzínového šesťvalca pod úrovňou 10 l/100 km. Nás však najviac prekvapila plnohodnotná veľkosť nádrže, vďaka ktorej budete musieť navštíviť čerpaciu stanicu len raz za 750 kilometrov.

Interiéry od Audi patria k tým vizuálne chladnejším, no okrem čiernych lesklých plastov a kovu očakávajte tiež špičkové spracovanie. Digitálny prístrojový štít prehľadne zobrazuje údaje o stave hybridného systému, na centrálnom displeji nájdete detailné štatistiky využívania elektrickej energie a k tomu veľká pochvala za analógový ovládač hlasitosti, ktorý nájdete v dosahu ruky.

Vzadu nájdete plnohodnotné sedenie pre tri dospelé osoby, najviac však šírku ocenia mamičky s detskými sedačkami. Batožinový priestor potom poskytuje aj naďalej nadpriemerne veľký objem, akumulátory ubrali z priestoru pod podlahou.

TEST Audi Q7 60 TFSIe Quattro

AUDI Q7 S Line 60 TFSIe quattro (2020) - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Cena od 74 860/ 108 390 € za testovaný model
Značka Audi
Model Q7
Model - Typ 60 TFSIe S Line quattro
Model - rok výroby 2020
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 5 063 mm
Šírka 1 970 mm
Výška 1 741 mm
Rázvor 2 995 mm
Objem palivovej nádrže 75 l
Pohotovostná hmotnosť 2 500 kg
Maximálna hmotnosť 3 145 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 650 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 6
Objem valcov 2 995 cm3
Najvyšší výkon 340 k
Najvyšší výkon 250 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 5 200
Najvyšší krútiaci moment 450 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 340 - 5 300
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 3,2 - 3,9 L
Emise 73 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 240
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 5,7

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4,5

Konštruktéri nechceli, aby vodič musel zažívať obvyklé kompromisy trápiace plug-in hybridné vozidlá v podobe krátkeho elektrického dojazdu, zmenšenej nádrže na palivo alebo nižšieho výkonu. Cieľom bolo postaviť nielen ultimátne SUV, ale aj ultimátny plug-in hybrid. A to sa im aj podarilo!

Klady
  • Výkon
  • Komfort na palube
  • Vynikajúce spracovanie
  • Spotreba
Zápory
  • Pomalé nabíjanie
  • Cena
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie