TEST: Mestský Smart EQ forfour ma naučil jednu vec!

ŠTÝLOVÁ TAŠKA: Smart potreboval dvadsať rokov na to, aby na svoj pohon nevyužíval benzín. Model EQ forfour je hravý a veselý automobil určený do mesta. Ideálny na nákupy.
Vydané  Text: 

Nikdy by som si nebola myslela, že elektromobil ma môže toľko naučiť. V prvom rade nezabudnúť na kľúč od vozidla, čip na nabíjanie a najmä dobre si zvážiť, čo a kde potrebujem vybaviť, aby som mala kde autíčku doplniť šťavu. Tieto myšlienky mi počas testu štýlového mestského autíčka Smart EQ forfour neustále kolovali v hlave pred odchodom z domu.
#### Štyridsať minút pre seba Otvorene poviem, plánovanie nemám rada, naopak, improvizácia je ako moje druhé ja. Tomuto štvorkolesovému tátošovi som sa ale musela podriadiť, ak som nechcela, aby ma niekde zradil len preto, že už nemá dosť energie v batérii na dojazd do cieľa. Bola to skúška môjho manažovania, logistiky a koniec – koncov som zrazu mala akýsi väčší poriadok vo svojom dennom režime. Stretnutia i zariaďovanie povinností som si starostlivo premyslela. Dojazd vozidla je totiž pri presune mestom maximálne 130 km. Mimo neho to môže ešte o niekoľko kilometrov klesnúť. Závisí to od vašej ťažkej nohy na plyne. Ale veď kto by už len riskoval jazdiť na doraz? ##### Nevynechajte tiež naše video-testy Štyridsať minút, čo je približný čas nabíjania, som zrazu mala počas dňa pre seba. A to na telefonické spojenie s rodinou či priateľmi, prípadne na nákupy. Pokojne to môžeme nazvať – zabila som dve muchy jednou ranou.
Aj interiér auta už na prvý pohľad pôsobí veľmi hravo a žensky. Iste je to aj pre tvar výduchov, cez ktoré prúdi klimatizácia. Sú tiež ľahko nastaviteľné
#### Pri nehode nič nehrozí Najviac ma bavilo sledovať, akým spôsobom elektromobil funguje. Na grafikách, ktoré sú k dispozícii na stredovom displeji, ale aj v rámci palubného počítača, je všetko prehľadne znázornené. Navyše autobatéria je schovaná na bezpečnom mieste, čiže ani v prípade dopravnej nehody nehrozí žiadne nebezpečenstvo. Vysokonapäťové prvky sa totiž automaticky vypnú. Výkon akumulátora je pritom poistený na osem rokov alebo najazdených 100 000 kilometrov.
Z malej tabuľky možno vyčítať všetko podstatné –rýchlosť vozidla, minutú energiu, dojazd, ale i čas a vonkajšiu teplotu
#### Malé, ale bezpečné! Už som nejaké to auto testovala, ale ešte žiadne nevzbudzovalo u verejnosti toľko pozornosti. Okoloidúcich najčastejšie zaujímalo, prečo je ešpézetka zelená. Ale udivoval ich aj takmer nehlučný motor. Hoci na diaľnici by som s ním preteky zrejme nevyhrala, keď však na semafore zasvietila zelená, vyštartovala som jednoznačne prvá. Zrýchlenie vozidla bolo svižné, plynulé a tiché. Postarala sa o to sila elektromotora. Počas jazdy na moju bezpečnosť dohliadal aj asistent. Stačilo, že som sa k vozidlu predo mnou dostala trošku bližšie, červený výstražný trojuholník mi signalizoval, aby som si držala dostatočný odstup. Ak tento signál nezaregistrujete, auto samo začne pozvoľna brzdiť.
Ďalším bezpečnostným prvkom je systém proti nárazovému vetru zboku. Na otvorených priestranstvách teda nemáte pocit, že vás chce spolu s autom odviať preč. Priam veselý vzhľad dodávajú Smartu EQ forfour aj moderné svetelné diódy. Nespĺňajú však len dizajnový účel. Vďaka nim je viditeľnosť po zotmení ešte lepšia.
#### Strešné okno zahreje Zvonka to možno tak nevyzerá, ale vozidlo je určené pre štyri osoby. Ak ide o štyri dámy, nemusia sa báť, že by sa im na zadné sedadlá nezmestili veľké kabelky, ktoré obyčajne nosíme. Sedenie je veľmi pohodlné nielen na mieste vodiča, ale aj pre pasažierov. Keď ich chcete prekvapiť, určite im počas slnečného počasia nezabudnite dopriať viac svetla vo vozidle a možno aj vietor vo vlasoch. Strešné okno je ďalšia z predností tohto elektromobilu, ktoré mi urobili radosť.
Menej som sa už tešila z klasického kľúča, od ktorého som si už pomaly odvykla. Väčšina značiek pri nových modeloch už preferuje otváranie dverí dotykom kľučky a štartovanie stlačením tlačidla pod volantom. Táto drobnosť by ma však určite neodradila v tom, ak by som uvažovala nad kúpou elektromobilu.
##### Text: Lucia Lukušová ##### Foto: PANER








Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé