Testy

TEST: Mitsubishi Eclipse Cross je každým rokom lepším autom. Čo sa zmenilo naposledy?

Niektoré automobilky inovujú svoje modely raz za tri roky väčším faceliftom, iné robia drobné zmeny každý rok. Mitsubishi sa radí do tej druhej skupiny. Jeho SUV-crossover-coupé Eclipse Cross má na rok 2020 niekoľko drobných vylepšení.

Prvým je farba. Volá sa Lighting Blue a naživo vyzerá naozaj pekne. Žiaľ, počasie počas testovacieho týždňa nám neumožnilo zachytiť ju v tom najlepšom. Nič to. Interiér dostal do vienka istú formu náladového osvetlenia. Má červenú farbu. Svietiace ani podsvietené lišty tu nenájdete. Miesto toho sa v Mitsubishi rozhodli podsvietiť držiaky na nápoje v stredovej konzole a kapsy v dverách. Z viditeľných zmien sú tieto tie najväčšie. Naše auto vo výbave Instyle malo navyše hneď dve strešné okná (vpredu aj vzadu).

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 MIVEC Instyle 2020

Teraz si poďme pripomenúť, čo je vlastne Eclipse Cross zač. Niekto (konkrétne Mitsubishi) povie, že je to SUV so siluetou kupé, ale úžitkovými vlastnosťami SUV. Skeptici povedia, že to nie je ani ryba ani rak a ja poviem, že komu sa Eclipse Cross páči, ten si ho skrátka kúpi. Potešia ho dobré 360° parkovacie kamery, adaptívny tempomat a zástup asistenčných systémov. Najprv však musí prehltnúť pár faktov. Batožinový priestor (ktorého základný objem 448 l je celkom v pohode) má nepravidelný tvar. V najvyššej výbave nedostanete vstavanú navigáciu, lebo Mitsubishi sa spolieha na schopnosť zrkadlenia vášho telefónu. Na vysúvací head-up displej neuvidíte, keď máte cca nad 185 centimetrov a musíte sa zmieriť aj s vyšším apetítom preplňovaného štvorvalca 1.5 MIVEC, ktorý bežne atakuje 9 l/100 km.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 MIVEC Instyle 2020

Aspoň spotreba je vykúpená slušnou dynamikou vďaka výkonu 120 kW (163 k), a to napriek použitiu prevodovky CVT. Tá sa najlepšie cíti v automatickom režime. V manuálnom síce vie pekne „zamknúť“ jednotlivé prevodové stupne, ale reakcie na pokyny peknými kovovými pádlami pod volantom sú pomalé na nejaké jašenie sa. Eclipse Cross je však vskutku svižné auto a reakcie na plyn má príkladné. Bodaj by nie, keď motor používa kopu zaujímavých technológií: integrované výfukové zvody v hlave valcov, sodíkom plnené výfukové ventily. Mňa veľmi teší priame aj nepriame vstrekovanie benzínu, vďaka ktorému sa nemusíte báť usadenín na sacích ventiloch.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 MIVEC Instyle 2020

Podvozok je príjemné komfortný a bravúrne zvláda nerovnosti, aj keď ja by som prijal vyššiu stabilitu vo vysokých rýchlostiach. Eclipse Cross sa totiž v každom nájazde do zákruty po pokyne šoféra najprv nakloní a až potom začne zatáčať, čo môže byť pre posádku aj vodiča trochu únavné. V nízkych rýchlostiach je to však v poriadku. Aj tak to Eclipsu najviac pristane v meste a tam aj najviac oceníte mäkké naladenie podvozka. Pohon všetkých kolies S-AWC dodáva autu skvelú použiteľnosť vo všetkých podmienkach. Ponúka tri režimy (AUTO, GRAVEL a SNOW), pri ktorých Mitsubishi rado spomína na Lancer Evolution. Aj my naňho radi spomíname, pretože v Eclipse sa napriek nim správa najmä ako prednokolka. Skúšal som aj jazdu na štrku a prinútiť auto pretočiť sa pod plynom sa mi nepodarilo. Na snehu to však môže byť iná pesnička. Chválim teda aspoň vypínateľné ESP.

Mitsubishi Eclipse Cross - informačná tabuľka

1.5 MIVEC 4WD CVT Instyle

Obchodné informácie
Cena 19 990/30 840
Značka Mitsubishi
Model Eclipse Cross
Model - Typ 1.5 MIVEC 4WD CVT Instyle
Model - rok výroby 2020
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 405 mm
Šírka 1 805 mm
Výška 1 685 mm
Rázvor 2 670 mm
Objem palivovej nádrže 60 l
Pohotovostná hmotnosť 1 625 kg
Maximálna hmotnosť 2 150 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 448 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 499 cm3
Najvyšší výkon 163 k
Najvyšší výkon 120 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 5 500
Najvyšší krútiaci moment 250 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 800 - 4 500
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 9 L
Emise 196 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 200
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 10,4

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 3,5
Klady
  • Pohodlný podvozok
  • reakcie na plyn
  • výbava
Zápory
  • Spotreba
  • Nedoriešené detaily
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie