TEST: Mitsubishi Eclipse Cross je každým rokom lepším autom. Čo sa zmenilo naposledy?

Je rok 2020 a čas pripomenúť si kvality modelu Eclipse Cross aj so všetkými vylepšeniami pre tento modelový rok.
Vydané  Text: 
**Niektoré automobilky inovujú svoje modely raz za tri roky väčším faceliftom, iné robia drobné zmeny každý rok.** Mitsubishi sa radí do tej druhej skupiny. Jeho SUV-crossover-coupé Eclipse Cross má na rok 2020 niekoľko drobných vylepšení. Prvým je farba. Volá sa Lighting Blue a naživo vyzerá naozaj pekne. Žiaľ, počasie počas testovacieho týždňa nám neumožnilo zachytiť ju v tom najlepšom. Nič to. **Interiér dostal do vienka istú formu náladového osvetlenia.** Má červenú farbu. Svietiace ani podsvietené lišty tu nenájdete. Miesto toho sa v Mitsubishi rozhodli podsvietiť držiaky na nápoje v stredovej konzole a kapsy v dverách. Z viditeľných zmien sú tieto tie najväčšie. Naše auto vo výbave Instyle malo navyše hneď dve strešné okná (vpredu aj vzadu).
Teraz si poďme pripomenúť, čo je vlastne Eclipse Cross zač. Niekto (konkrétne Mitsubishi) povie, že je to SUV so siluetou kupé, ale úžitkovými vlastnosťami SUV. Skeptici povedia, že to nie je ani ryba ani rak a ja poviem, že komu sa Eclipse Cross páči, ten si ho skrátka kúpi. **Potešia ho dobré 360° parkovacie kamery, adaptívny tempomat a zástup asistenčných systémov.** Najprv však musí prehltnúť pár faktov. Batožinový priestor (ktorého základný objem 448 l je celkom v pohode) má nepravidelný tvar. V najvyššej výbave nedostanete vstavanú navigáciu, lebo Mitsubishi sa spolieha na schopnosť zrkadlenia vášho telefónu. Na vysúvací head-up displej neuvidíte, keď máte cca nad 185 centimetrov a musíte sa zmieriť aj s vyšším apetítom preplňovaného štvorvalca 1.5 MIVEC, ktorý bežne atakuje 9 l/100 km.
Aspoň spotreba je vykúpená slušnou dynamikou vďaka výkonu 120 kW (163 k), a to napriek použitiu prevodovky CVT. Tá sa najlepšie cíti v automatickom režime. **V manuálnom síce vie pekne „zamknúť“ jednotlivé prevodové stupne, ale reakcie na pokyny peknými kovovými pádlami pod volantom sú pomalé na nejaké jašenie sa.** Eclipse Cross je však vskutku svižné auto a reakcie na plyn má príkladné. Bodaj by nie, keď motor používa kopu zaujímavých technológií: integrované výfukové zvody v hlave valcov, sodíkom plnené výfukové ventily. Mňa veľmi teší priame aj nepriame vstrekovanie benzínu, vďaka ktorému sa nemusíte báť usadenín na sacích ventiloch.
Podvozok je príjemné komfortný a bravúrne zvláda nerovnosti, aj keď ja by som prijal vyššiu stabilitu vo vysokých rýchlostiach. Eclipse Cross sa totiž v každom nájazde do zákruty po pokyne šoféra najprv nakloní a až potom začne zatáčať, čo môže byť pre posádku aj vodiča trochu únavné. V nízkych rýchlostiach je to však v poriadku. **Aj tak to Eclipsu najviac pristane v meste a tam aj najviac oceníte mäkké naladenie podvozka.** Pohon všetkých kolies S-AWC dodáva autu skvelú použiteľnosť vo všetkých podmienkach. Ponúka tri režimy (AUTO, GRAVEL a SNOW), pri ktorých Mitsubishi rado spomína na Lancer Evolution. Aj my naňho radi spomíname, pretože v Eclipse sa napriek nim správa najmä ako prednokolka. Skúšal som aj jazdu na štrku a prinútiť auto pretočiť sa pod plynom sa mi nepodarilo. Na snehu to však môže byť iná pesnička. Chválim teda aspoň vypínateľné ESP. [CAR id=17056]




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »