Testy

Škoda Karoq za 42-tisíc eur? Vo verzii 2.0 TSI Sportline je riadny úlet (TEST)

Test Škoda Karoq 2,0 TSI 4 x 4 Sportline

V zásade som mal krátko po teste Škody Kodiaq RS možnosť sadnúť si za volant Karoqu Sportline, ktorý mal pod kapotou momentálne najsilnejší benzínový agregát 2,0 TSI. Príjemný kontrast červenej a čiernej na karosérii v kombinácii s 19-palcovými diskami kolies VEGA funguje po optickej strane tak, ako má. Pohľady okoloidúcich pritiahnu určite, doplnkové označenie 4 x 4 identifikuje vašu chuť jazdiť aj v teréne a to, že si SUV nekupujete pre začínajúcu osteoporózu.

V tejto konfigurácii môžete Karoq obdivovať z ktoréhokoľvek uhla, bude sa vám páčiť.

Škoda Karoq 2,0 TSI 4 x 4 Sportline (test 2019, foto: Tomáš Kelement)

Optický flirt pokračuje aj vnútri. Perfektné sedadlá udržia nielen pohľad, ale aj váš chrbát v zákrute. Okrem toho má Sportline automaticky aj náladové podsvietenie interiéru, osobitnú úpravu palubnej dosky a, samozrejme, nesmie chýbať ani červené prešívanie. To všetko s bonusom priestorových pomerov na zadných sedadlách a s dostatočným objemom kufra. Raz darmo, aj športové škodovky si prísne strážia teritórium rodinných hodnôt. Zatiaľ udeľujem Karoqu Sportline plný počet bodov.

Škoda Karoq 2,0 TSI 4 x 4 Sportline (test 2019, foto: Tomáš Kelement)

Pozitívne výsledky udeľujem Karoqu 2,0 TSI aj po dynamických jazdách. Motor je so svojimi 140 kW (190 k) schopným partnerom na diaľnici aj na kľukatej okreske. Jeho maximálny krútiaci moment 320 Nm sa postará o to, aby ste nemuseli často preraďovať a mali vždy dostatok energie na akceleráciu.

Vysokootáčková charakteristika motora je taktiež ideálnym doplnkom športovej jazdy a za normálnych okolností by ním mal byť aj zvuk. Najmä ak sa konštruktéri snažili o jeho vylepšenie prostredníctvom reproduktorov. Výsledok je však sklamaním a pri rozbiehaní vydáva nie celkom vábne zvuky. Škoda by sa mohla priučiť od Mini, ktoré svoje dvojlitrové motory dokáže okoreniť tým správnym zvukom. A úprimne, športový výfuk s klasickým zvukom by bol u mňa taktiež stávkou na istotu. Našťastie, tento mínus celkom účinne maže priemerná spotreba, ktorá je na prijateľnej úrovni, dokonca tvrdíme, že je na rovnakej úrovni, akú by ste dosiahli s verziou 1,5 TSI s pohonom predných kolies.

Škoda Karoq 2,0 TSI 4 x 4 Sportline (test 2019, foto: Tomáš Kelement)

Jazdné vlastnosti? Vynikajúco nezáživné, nevykonateľný stabilizačný systém vám nedovolí užiť si ani na zasneženej vozovke či na prašnej ceste. Teritórium zábavy tak leží uprostred ideálnej stopy, kde je Karoq Sportline rýchly, no bez náznakov zábavy. Ale nemám dojem, že by Karoq Sportline mal ambície vyhľadávať hranicu priľnavosti. Skôr naopak, je určený vodičom, ktorí si želania manželky splnia zároveň so svojimi túžbami po športovej verzii. Ak sa pozrieme na Karoq Sportline touto optikou, je to vynikajúce rodinné SUV, ktoré dokáže potešiť svojho majiteľa. Zároveň však dokáže aj zaťažiť rodinný rozpočet, veď konečná cena nami testovanej verzie presiahla 42-tisíc eura. A takú sumu nezhltne hociktorý rodinný rozpočet.

Technické údaje Škoda Karoq 2.0 TSI Sportline

Motor preplň. benzínový R4, 1 984 cm3
Výkon 140 kW (190 k) pri 4 200 - 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm pri 1 500 – 4 100 ot./min.
Pohon a podvozok: 7-st. dvojspojková automatická prevodovka, akt. pohon všetkých kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu nezávislé viacprvkové zavesenie.
Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 225/45 R19.
Batožinový priestor 479/588/1 605 dm3
Rozmery: 4 328 × 1 841 × 1 626 mm, rázvor 2 630 mm
pohotovostná/celková hmotnosť 1 565/2 1114 kg,
objem nádrže 55 l
Najvyššia rýchlosť 211 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 7,0 s
Spotreba 8,7/6,0/7,0 l/100 km
Emisie CO2 158 g/km
Cena/testované auto 32 860 €/ 42 265 €
Konkurenti: SEAT Ateca, Hyundai Tucson, Ford Kuga

Majo Bóna, Auto Motor a Šport
Ako auto-moto novinár pracujem presne dvadsať rokov a za tento čas som odjazdil prakticky všetky kategórie vrátane Peugeotu BB1, ktorý vo mne zanechal trvalé... spomienky. Maximálnou rýchlosťou, ktorou som išiel sa nechválim, lebo 314 km/h nestojí za reč. Milujem autá, ktoré majú charakter, preto som fanúšikom a aj vlastním hrdzavú poľskú fiatku :) Ak ste zvedaví na moje názory, môžete si prečítať moje články, prípadne pozrieť videá na apextv.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Magazín

Podnikaví príbuzní Elona Muska (video s titulkami)

Elon Musk pochádza z veľmi podnikavej rodiny. Možno viete, že jeho bratranci založili SolarCity a jeho brat Kimbala bol investorom či spoluzakladateľom niektorých skorších Elonovych firiem, ale čo viete o zvyšku jeho rodiny? Napríklad Elonova sestra Tosca založila „romantický Netflix“ a jeho matka je 71-ročný modelka. Za zmienku však stoja tiež Elonovi predkovia, ktorí boli prieskumníci, chiropraktici či politici.