Testy

TEST: Subaru Outback pokračuje tam, kde iné SUV končia.

Farebná kombinácia bielej, čiernej a svietivo zelenej sa mi páčila natoľko, že som sa bál toto auto hoci čo i len trocha zašpiniť. Tomáš však fotoaparátom naznačuje, že poďme fotiť na lúku. Smutne myknem plecom, no zrejme to je údel Subaru Outback. Ísť mimo cestu. Na stredovej konzole som si všimol prakticky ihneď tlačidlo X-Mode, ktoré naznačuje, že Outback sa blata, špiny, snehu a výjazdov veru nebojí. Prejde aj tam, kam by ste ho ani v sebaobrane neposlali. Robí to už roky a v podstate sa roky nemení. Aj naďalej je to robustné kombi, skutočný crossover, ktorý sa zbytočne neženie za SUV.

Subaru Outback 2.5i-S CVT ES-X

Má extrémne stabilnú klientelu, ktorá si v podstate iba pravidelne obmieňa tento model bez toho, aby bola nútená kúpiť nový. A skúste ho zaparkovať oproti Honde CR-V a zistíte, že je takmer rovnako vysoká ako ona. Vďaka tomu si užíva imidž robustného kombi s úctyhodnou svetlou výškou. Musím sa usmiať pri pomyslení na to, ako málo stačilo k tomu, aby som si Outback pozrel nanovo. Svietivo zelené doplnky na maske chladiča, na bočnej ochrane dverí a ideálny kontrast perleťovo-bieleho laku a nelakovaného čierneho plastu a čiernych diskov kolies urobí svoje. Pritiahne vašu pozornosť, lebo vám na ňom nebude niečo sedieť. A o to ide.

Subaru Outback 2.5i-S CVT ES-X

Ešte krajšie je doladený interiér. Prešívanie kontrastnou zelenou niťou nájdete takmer vo všetkých prvkoch interiéru. Palubná doska, lakťová opierka, volant, obklad dverí, manžeta voliča automatu a aj sedadlá využívajú efekt žiarivej zelenej farby. Apropo, sedadlá. Ich čalúnenie drsnou látkou v kombinácii s dvoma odtieňmi sivej kože prispieva k celkovému imidžu drsného kombi. Prirátajte k tomu aj veľkorysý priestor na zadných sedadlách, batožinový priestor s objemom 559 litrov a nemôžete si nevšimnúť rodinný rozmer tohto auta.

Recept úspechu

Je paradoxné, že Subaru veci nekomplikuje. Pod kapotou sa nachádza osviežujúco jednoduchá technika. Klasický 2,5-litrový atmosférický štvorvalec s maximálnym výkonom 129 kW (175 k) a maximálnym krútiacim momentom s hodnotou 235 newtonmetrov. Motor spolupracuje s bezstupňovou automatickou prevodovkou Lineartronic, ktorá má sedem prednastavených stupňov na manuálne radenie, v prípade, že ste zatúžili po manuálnom radení prevodových stupňov. Dynamiku dokumentuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy, čo v podstate naznačuje pointu auta.

Subaru Outback 2.5i-S CVT ES-X

Je ňou predovšetkým komfort. Pruženie a tlmiče sú nastavené tak, aby posádku čo najviac izolovali od stavu našich ciest i faktu, že pred sebou máte poriadnu dávku kilometrov. Zaradíte Drive a vyrazíte. Bezstupňová prevodovka CVT navyše simuluje prejav klasického automatu, keď z času načas zníži otáčky a vy máte dojem, že radí rýchlosti. Pochváliť musíme aj príjemnú úroveň priemernej spotreby. Po týždni nám palubný počítač ukazoval 7,9 litra na 100 kilometrov, čo je príjemná hodnota.

Subaru Outback 2.5i-S CVT ES-X

Na nemeckej diaľnici môžete využiť maximálnu rýchlosť 210 km/h, to však robiť nebudete. Pointou totiž nie je naháňanie maximálky, ale schopnosť zhltnúť akúkoľvek nerovnosť na ceste. Najneskôr na šotolinovej ceste si Outback obľúbite. Pokojne ignorujte marketingovú masáž so surfovými doskami či s horolezeckým výstrojom a inými nástrojmi voľného času, na absolútnu spokojnosť s jazdnými vlastnosťami stačia aj niektoré úseky slovenských ciest. V prípade, že sa ponáhľate, odporúčame využiť režim „S“, ktorý podrží motor vo vyšších otáčkach a umožní dynamickejší prejav jazdy.

Subaru Outback 2.5i-S CVT ES-X

Asistenčné systémy ako adaptívny tempomat a systém Eye Sight však využijete skôr ako režim S. V kolóne sa s použitím adaptívneho tempomatu posúvate bez problémov, systém zbytočne intenzívne nebrzdí a rovnako sa rozbieha bez hektiky. Eye Sight spoľahlivo upozorní vodiča nielen na prekážky, ale aj na to, že kolóna áut pred ním sa pohla a on nereaguje. Multimediálny systém si rozumie aj s modernými smartfónmi.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Konečné hodnotenie je veľmi dobré, napokon Outback vás dostane tam, kde vás iné crossovery, a priznajme si, že aj niektoré SUV, jednoducho nedostanú. No v tomto prípade vás skôr ako prejazdnosť terénom zaujme decentný, no o to atraktívnejší optický paket.

Klady
  • Vynikajúci komfort pruženia
  • Priestorová ponuka
  • Univerzálny charakter
  • Asistenčné systémy
Zápory
  • Slabšia akcelerácia
Majo Bóna
Ako auto-moto novinár pracujem presne dvadsať rokov a za tento čas som odjazdil prakticky všetky kategórie vrátane Peugeotu BB1, ktorý vo mne zanechal trvalé... spomienky. Maximálnou rýchlosťou, ktorou som išiel sa nechválim, lebo 314 km/h nestojí za reč. Milujem autá, ktoré majú charakter, preto som fanúšikom a aj vlastním hrdzavú poľskú fiatku :) Ak ste zvedaví na moje názory, môžete si prečítať moje články, prípadne pozrieť videá na apextv.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie