Testy

TEST: Dokáže si nové BMW M850i vydobyť pozíciu legendy?

Volič jazdných režimov prepnúť na Sport. Rozbehnúť sa a pustiť plyn. Opäť. A znova. Päťkrát, desaťkrát? Možno aj donekonečna. Prečo? Lebo zvuk! To, čo sa valilo zo skromne sa tváriacich koncoviek výfukového potrubia, bol jednoducho orchester. Keď sa nadýchol či skôr vydýchol dvakrát prepĺňaný 8-valec, bol z toho zážitok pre vodiča, spolujazdca a všetkých okoloidúcich. Osobne je to pre mňa asi najsilnejší zážitok z vozidla.

Mal by ho vyvolať dizajn? Možno, aj keď na jeho tému sme v redakcii viedli zapálené rozhovory. Získal si priaznivcov aj odporcov. Jedno je však isté. Pri impozantných rozmeroch s dĺžkou 4,8 metra a so šírkou 1,9 metra sme očakávali viac vnútorného priestoru. Na šírku je to super, aj keď mohutná stredová konzola uberá z voľnosti pohybu nohám. Sklamala nás však vnútorná výška. Aby ste si do auta sadli naozaj pohodlne a naplno využili schopnosti sedadiel podržať a podporiť telo, musíte mať niečo okolo 180 cm. S mojimi 190 som hlavou zapieral o strop. Ak som sa chcel nejako zmestiť, musel som posunúť panvu dopredu, čo sa zas po dlhšej jazde nepáčilo krížom. Zadná dvojica sedadiel je iba núdzová.

BMW 850i xDrive Coupé

Nový ovládací systém s dvoma displejmi urobil rázny krok do 21. storočia prehľadnosťou, zrozumiteľnosťou a jednoduchosťou nastavenia. To platí najmä pre stredový displej. Na druhej strane je prístrojová doska až prekvapivo tvrdohlavá. Na jej displeji vidíte v ľavom polkruhu stúpajúcu rýchlosť, v pravom stúpajúce otáčky. Nastaviť si môžete zobrazenie mapy v strede a niektoré údaje ako aktuálna spotreba, výkon, krútiaci moment či prehrávaná hudba v pravom polkruhu. To je v poriadku.** No nerozumieme, prečo sa v BMW rozhodli, že neumožnia meniť celkový vzhľad.** Pri plne digitálnom kokpite by to nemusel byť taký problém a určite sa nájde dosť vodičov, ktorí by sa radšej pozerali na kruhové ukazovatele. BMW im to neumožní.

BMW 850i xDrive Coupé

Spárovanie mobilného telefónu? Cez bluetooth hračka na pár klikov. Do minúty nemáte čo robiť. A Apple CarPlay? Bez sprevádzkovaného internetového pripojenia vozidla sa nepohnete. V tom je mnoho konkurentov oveľa pružnejších.

Ak spomíname pružnosť, tak oveľa lepšie je na tom pružnosť motora. Jeho výkon a krútiaci moment, ktoré kedykoľvek môžete označiť za viac ako dostatočné, majú v akomkoľvek režime toľko pary, že by pokojne potiahli lietadlo. Výkonová rezerva na predbiehanie? Na tony a to v akejkoľvek rýchlosti. Musíte sa však pripraviť na to, že 8 valcov dopovaných dvoma turbami dokáže spáliť mnoho benzínu.

BMW 850i xDrive Coupé

Budete sa opájať výkonom a zrýchľovaním? Rátajte s prekročením hranice 18 l/100 km. Kedykoľvek. Pokojná jazda s vyšším podielom mestskej premávky si vypýta viac ako 14 l/100 km. Takže rýchlo z mesta, najlepšie na diaľnicu a tempomatu prikázať rýchlosť pod policajnými radarmi. Pri 130 km/h si motor pradie menej ako 2 000 ot./min. a aktuálna spotreba vykazuje jednociferné hodnoty. Tesne, ale predsa. Ak to dlhodobo vydržíte, máte naše uznanie. Auto je totiž tak dobre odhlučnené a pokojné, že budete mať nutkavý pocit vystúpiť a potlačiť auto.

BMW 850i xDrive Coupé

Oveľa viac si auto aj vďaka precíznemu pohonu všetkých kolies užijete na zakrútených cestách a horských priechodoch, kde sa všemožne snaží zakryť svoje takmer 2 tony hmotnosti. Karbónový skelet dodáva karosérii vysokú tuhosť, čo je základný predpoklad obratnosti. No celkové utlmenie je na takej vysokej úrovni, že z riadenia nemáte taký bezprostredný pocit kontaktu s vozovkou ako v menších modeloch. Takže kde vidíme revír tohto vozidla? Istotne na diaľniciach, kde dokáže veľmi efektívne skracovať vzdialenosti. Za nás je to skôr pohodlný a rýchly cestovateľ než čistokrvný športovec. A že nie je pre každého, hovorí cena aj výška vnútorného priestoru.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4
Klady
  • Výkon a ťah
  • Zvuk motora
  • Jazdné vlastnosti
  • xDrive
Zápory
  • Malá vnútorná výška
  • Otvor batožinového priestoru
Martin Šebesta
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Predvádzacie‌ ‌vozidlá‌ ‌-‌ ‌čo‌ ‌sú‌ ‌a‌ ‌prečo‌ ‌by‌ ‌ste‌ ‌si‌ ‌mali‌ ‌ vybrať‌ ‌práve‌ ‌jedno‌ ‌z‌ ‌nich?‌

Kúpa vozidla predstavuje pre väčšinu ľudí veľkú udalosť. Ide totižto o investíciu na pár rokov, preto sa s výberom snáď nikto nechce uponáhľať. Jednou z otázok, ktoré riešia pri rozhodovaní sa je, či investujú do úplne nového auta alebo do takého, na ktorom už predtým niekto najazdil pár kilometrov. Výber tak mnohokrát padá práve na predvádzacie vozidlá, ktorých cena zvykne byť nižšia aj o niekoľko desiatok percent.