Testovali sme hybridnú Hondu CR-V! Dokáže spotrebou nahradiť naftu?

Naftový motor pod kapotou novej generácie Hondy CR-V nehľadajte. Pre fanúšikov úspornej jazdy si Japonci pripravili unikátny hybridný systém, ktorý funguje aj s pohonom všetkých štyroch kolies.
Vydané  Text: 

Americká povaha Hondy CR-V sa očividne zapáčila aj Slovákom. Skutočný počet týchto áut na slovenských cestách začne človek vnímať až vtedy, keď sedí za volantom jedného z nich. Počas testovacieho týždňa sa na mňa každú chvíľku odniekadiaľ vynorila nejaká Honda CR-V tretej či štvrtej generácie, pričom pri pohľade na ich exteriérový dizajn nemôžeme napísať, že by sa medzi sebou jednotlivé ročníky výrazným spôsobom líšili. **Dedičný charakter si do veľkej miery zachovala aj najnovšia generácia, ktorú si vďaka barokovým krivkám a výraznej prednej maske určite nepomýlite** s iným SUV tejto kategórie. Odkaz predchodcu cítiť aj v interiéri, ani tentoraz nezvíťazil dizajn nad funkčnosťou. Po každom nastúpení do tohto auta nás totiž stále prekvapovala vzdušnosť a priestor v kabíne. Dvaja urastenci vpredu budú spokojní s veľkorysou priestorovou ponukou v každom smere, **v porovnaní s konkurenciou poskytuje Honda pocitovo viac priestoru najmä do šírky.** Ešte väčšie prekvapenie sa konalo po presadnutí na zadné sedadlá. S výškou 196 centimetrov som si dokázal sadnúť sám za seba, a to s dostatočnou rezervou na chodidlá aj hlavu. Zadné sedadlá tak rozhodne nemôžeme označiť za trestnú lavicu pre deti, **vďaka nastaviteľnému sklonu operadla, dlhým sedákom s komfortnou výplňou a veľkým preskleným plochám by sme vzadu dokázali presedieť aj tisíc kilometrov.** [GALLERY id=29858] Pochváliť musíme aj konektivitu, o nabíjanie mobilných zariadení na palube sa postarajú viaceré USB vstupy, pričom tie predné umožňujú prepojenie telefónu s multimediálnym systémom. Po krátkej prehliadke multimediálneho systému sme sa po zvyšok týždňa rozhodli zostať pri funkcii zrkadlenia telefónu prostredníctvom Apple Carplay a Android Auto, a to z jednoduchého dôvodu. **Vstavaný systém infotainmentu totiž nemožno označiť za obzvlášť intuitívny či graficky vydarený.** Podobne je na tom aj digitálny prístrojový panel pred vodičom. Jednotlivé kontrolky a zobrazované údaje boli na displej pri vývoji skôr náhodne rozhádzané než logicky rozmiestnené. Zabudnúť tiež môžete na široké možnosti individualizácie prostredia, zmena štýlu zobrazovaných údajov nie je v Honde možná a uspokojiť sa budete musieť len s digitálnym zobrazovaním rýchlosti. Nás však na displeji palubného počítača počas týždňa oveľa viac zaujímala hodnota spotreby paliva. Tú má na svedomí práve unikátny hybridný systém, ktorý je po funkčnej stránke diametrálne odlišný od ostatných výrobcov. V tomto prípade nehľadajte pod kapotou paralelný systém dvoch agregátov s prevodovkou. **O pohon Hondy CR-V sa primárne stará elektromotor, ktorému energiu dodávajú buď priamo akumulátory, alebo prostredníctvom generátora aj samotný benzínový motor.** Vďaka tomu môže agregát po väčšinu času pracovať v ideálnych otáčkach a šetriť palivo. Zážihový motor roztáča kolesá priamo len cez uzamykaciu spojku so stálym prevodom a výhradne vo vyšších rýchlostiach na diaľnici. Už z popisu je zrejmé, že tento systém má najväčšie opodstatnenie v meste, kde je zapájanie spaľovacieho agregátu len minimálne. [GALLERY id=29857] **Aj vďaka tomu sa nám podarilo vyčarovať mestskú spotrebu na úrovni 6,3 l/100 km, čo je na takto priestranné a ťažké SUV vynikajúca hodnota.** Radosť zo spotreby klesala najmä na diaľnici pri rýchlostiach nad 120 km/h. Vtedy už do vozidla začína vo zvýšenej miere prenikať aerodynamický hluk a do práce sa čoraz častejšie zapája aj benzínový agregát. Pri ceste z Košíc do Bratislavy po severnej trase sme dorazili do cieľa s výslednou spotrebou 7,6 l/100 km. [CAR id=17046]




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé