Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI: Manažérsky sen
Najnovšia verzia Insignie dostala efektné oplastovanie a pohon všetkých štyroch kolies. Auto zároveň nestratilo nič zo svojich najväčších predností, medzi ktoré aj naďalej patrí priestor a pohodlie pre posádku. Dokáže poraziť plnohodnotné SUV?
Vydané Text: Peter Orosz





**Výkon** 125 kW (170 k) pri 3 750 ot./min.
**Krútiaci moment** 400 Nm pri 1 750 – 2 500 ot./min.
**Pohon a podvozok**: Pohon všetkých štyroch kolies, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu multilink.
**Brzdy** kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu** 235/50 R18 vpredu aj vzadu.
**Batožinový priestor** 560/ 1 665 dm³
**Rozmery**: 5 004/1 871/1 525 mm, **rázvor** 2 829 mm
**Pohotovostná/celková hmotnosť** 1 641/ 2 330 kg, **objem nádrže** 62 l.
**Najvyššia rýchlosť** 218 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 9,9 s
**Spotreba** 8,3/5,5/6,5 l/100 km
**Emisie CO₂** 172 g/km
**Cena/testované auto** 34 290 €/ 40 300 €
**Konkurenti**: Škoda Octavia Combi Scout, Audi A4 Allroad Quattro, Volkswagen Passat Alltrack
Inzercia

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!