Šokujúci výsledok: Pick-up dostal NULA hviezdičiek v crash testoch

Riskujete závažné alebo fatálne zranenie, oznámilo Global NCAP na margo tohto crash testu.
Vydané  Text: 
Nissan NP300 Hardbody z Afriky dosiahol v Global NCAP skóre 00,00 a nula hviezdičiek
Organizácia Global NCAP a asociácia Automobile Association South Africa majú spoločný cieľ zvýšiť automobilovú bezpečnosť v Južnej Afrike a spoločne s mestskými automobilmi Hyundai i20, Kia Picanto a Toyota Yaris (všetky dostali 3 hviezdičky) otestovali bezpečnosť veľkého pick-upu. Výsledky crash testu v rýchlosti 64 km/h sú priam hrozivé a ani výrobca, ani predajcovia sa nimi určite nebudú chcieť pochváliť. Pick-up s dvomi radmi sedadiel nedostal za svoju bezpečnosť ani jednu hviezdičku a jeho celkové skóre dosiahlo 00,00. Prečo? Juhoafrický trh s automobilmi je odlišný od toho európskeho či amerického. Možno by sme ho mohli veľmi vzdialene porovnávať s tým ázijským – aspoň to vyplýva z aktuálnej snahy Global NCAP a Automobile Association South Africa, ktoré chcú vzbudil záujem verejnosti o bezpečnosť vlastných áut. Testovaný pick-up s nedotiahnutou bezpečnosťou posádky je Nissan NP300 Hardbody. Už na prvý pohľad pripomína staršie modely od Nissanu a je pravdou, že hoci sa vozidlo stále predáva ako nové, jeho technika a materiálové vyhotovenie sú na zastaralej úrovni. Dôsledkom dramatickej optimalizácie nákladov so zámerom čo najviac znížiť cenu nového kusu Nissan NP300 Hardbody absolútne zlyhal v otázke bezpečnosti pasažierov. Vozidlo nie je schopné absorbovať energiu pri náraze a ochrániť pasažierov, navyše samotného vodiča ohrozuje volant, ktorý je dokonale nepoddajný a vodičovi pri náraze prerazí hrudný kôš. Vozidlo Nissan NP300 nie je možné v žiadnom ohľade porovnávať s modelmi od Nissanu predávanými v Európe. Naše bezpečnostné štandardy sú nepomerne vyššie a keby u nás nejaké vozidlo dosiahlo čoby jednu alebo dve hviezdičky v crash testoch, bola by to obrovská marketingová tragédia. Nehovoriac o výsledku afrického pick-upu, ktorý tieto testy absolvoval s nulovým celkovým skóre.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.