Test Peugeot 308 1.5 BlueHDi: Nech žije nafta!
Nebojte sa naftových motorov. Sú dobré a hodia sa aj do menších áut. Peugeot 308 to dokazuje bez okolkov aj s objemom 1,5 litra.
Vydané Text: Erik Stríž





**Výkon**: 96 kW (130 k) pri 3 750 ot./min.
**Krútiaci moment**: 300 Nm pri 1 750 ot./min.
**Pohon a podvozok**: 6-st. man. prevodovka, pohon predných kolies, vpredu pseudo MacPherson, vzadu vlečná náprava
**Brzdy**: vpredu aj vzadu kotúčové,
**Pneu**: 225/45 R17
**Batožinový priestor**: 420/1 228 dm³
**Rozmery**: 4 253 × 1 863 × 1 457 mm, rázvor 2 620 mm
**Pohotovostná/celková hmotnosť**: 1 373/1 810 kg, objem nádrže 52,5 l
**Najvyššia rýchlosť**: 204 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h: 10,2 s
**Spotreba**: 4,1 / 3,2 / 3,5 l /100 km
**Emisie CO₂:** 96 g/km
**Cena/testované vozidlo**: 14 490 € /19 950 €
**Konkurenti**: Volkswagen Golf, Hyundai i30, Mazda 3
Inzercia

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk