Test Opel Grandland X 1.6 CDTI AT6: Hrdina v utajení
Úsporný naftový motor a vyladená automatická prevodovka urobili z Grandlandu X dokonalého hltača kilometrov. Dizajnom aj naladeným zaujme konzervatívnejších zákazníkov.
Vydané Text: Peter Orosz







**Výkon**: 88 kW (120 k) pri 3 750 ot./min.
**Krútiaci moment**: 300 Nm pri 2 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: Šesťstupňová automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu vlečné ramená spojené s torzne pružnou priečkou.
**Brzdy** vpredu a vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu** 225/55 R18 vpredu aj vzadu.
**Batožinový priestor** 514/1 652 dm³
**Rozmery**: 4 447 × 1 856 × 1 609 mm, rázvor 2 675 mm
**Pohotovostná/celková hmotnosť** 1 355/2 020 kg,
**Objem nádrže** 53 l.
**Najvyššia rýchlosť** 188 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 12,2 s
**Spotreba** 4,9/4,0/4,3 l/100 km
**Emisie** CO₂ 112 g/km
**Cena/testované auto** 18 290 €/33 410 €
**Konkurenti**: Nissan Qashqai, Peugeot 3008, SEAT Ateca
Inzercia

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!