Testy

Test Volvo S90 T6 R design: Nadopovaný estét

V časoch „generického“ dizajnu je akákoľvek zmena či vybočenie z radu príjemnou zmenou. A nikto iný si nedokáže zachovať svoju tvár lepšie ako Švédi.

Či to bol Saab, alebo Volvo, obaja si dokázali zachovať typické črty prakticky od začiatkov moderného dizajnu. Hranatá karoséria Volva sa stala synonymom bezpečnosti, no nie estetiky. Tá dlho nebola súčasťou argumentácie pri predaji, no v posledných rokoch sú tvary Volva mimoriadne vydarené. A v prípade nami testovaného T6 AWD R design aj športové. Pritom zmien oproti sériovému je málo. Stačil športový spojler na prednom nárazníku, 20-palcové disky kolies s nízkoprofilovým obutím a jemným spojlerom na zadnom nárazníku. V kombinácii so sýtomodrou metalízou je efekt športového sedanu hotový, samozrejme, v noci môžete prirátať aj efektné a efektívne LED svetlomety.

Test Volvo S90 T6 R design: Nadopovaný estét (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport)
Test Volvo S90 T6 R design: Nadopovaný estét (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport)

Svoju identitu si Volvo chráni nielen zvonka, ale aj zvnútra. Neexistuje žiadna stopa po kopírovaní, v tomto smere sa S90 vysmieva konkurencii. Napriek tomu je multimediálny systém nielen atraktívne spracovaný, ale aj ľahko ovládateľný. Pravda, obrovský dotykový displej a jeho položky si vyžadujú trocha času, kým si na ne zvyknete, no ihneď potom budete ovládať systém intuitívne.

Test Volvo S90 T6 R design: Nadopovaný estét (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport)
Test Volvo S90 T6 R design: Nadopovaný estét (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport)

Pochváliť musíme aj vynikajúci audiosystém Bowers & Wilkins s hudobným výkonom 1 400 wattow a devätnástimi reproduktormi. Otočný ovládač s originálnym dizajnom namiesto štartovacieho vozidla je taktiež dôkazom, že vždy sa dá ísť inou cestou. A v prípade verzie T6 R design pochválime aj predné sedadlá. Kombinujú vynikajúce bočné vedenie s komfortom, tak ako to vie iba Volvo.

Priestorové pomery sú vzhľadom na kategóriu veľkorysé, v rámci tejto kategórie je to však podmienka.

Test Volvo S90 T6 R design: Nadopovaný estét (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport)

Označenie T6 znamená najsilnejšiu verziu. V podstate možno povedať, že verzia T6 je v podstate T8 mínus elektrické komponenty a batéria. Navyše skratka AWD v tomto prípade znamená plnohodnotný pohon 4 x 4 a nie kombinovaný elektricko-spaľovací ako v prípade verzie T8. Vodič má k dispozícii z benzínového turbo dvojlitra nie menej ako 245 kW (320 k) a rovných 400 Nm maximálneho krútiaceho momentu. Šprint na stovku za 5,9 sekundy je vynikajúca hodnota a maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h, pritom máte ešte k dispozícii aj vynikajúci soundtrack zo strany motora. Ten je síce podporený cez reproduktory, je však príjemný a nenútený.

Čo sa jazdných vlastností týka, tak verzii T6 chutí skôr diaľnica než okreska. A nie je to preto, že by to T6 nezvládala, ak chcete, pokojne môžete podvozku dôverovať a užiť si pár zákrut. Dôvodom je orientácia originálneho podvozka na komfort.

Test Volvo S90 T6 R design: Nadopovaný estét (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport)

Tvrdšie naladenie podvozka celkom neladí s účinkom posilňovača riadenia, ktorý favorizuje skôr uvoľnenú než komfortnú jazdu. V tomto svetle sa S90 T6 javí ako hltač kilometrov na diaľnici než nástroj pre vášnivých športových šoférov.

Naopak, v prípade asistenčných systémov a bezpečnosti je Volvo špičkové, všetky prvky aktívnej bezpečnosti fungovali tak, ako majú, chybové hlásenia sa nevyskytovali takmer žiadne. Sumár? Vynikajúce auto, ktoré je iné ako jeho konkurenti, a to je pre mnohých ten najsilnejší argument.

Test Volvo S90 T6 R design: Nadopovaný estét (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport)

Technické údaje Volvo S90 T6 AWD

Motor: preplň. benzínový R4, 1 969 cm3
Max. výkon: 245 kW (320 k) pri 5 700 ot./min.
Max. krútiaci moment: 400 Nm pri 2 200 – 5 400 Nm
Pohon a podvozok: 8-st. dvojspojková automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie, vinuté pružiny, vzadu viacprvková zadná náprava, priečna listová pružina.
Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 255/35 R20
Batožinový priestor 500/- dm3
Rozmery: 4 963 × 1 879 × 1 443 mm, rázvor 2 941 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 1 816/2 360 kg
Objem nádrže 60 l
Najvyššia rýchlosť 250 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 5,9 s
Spotreba 7,2 l/100 km
Emisie CO2 165 g/km
Cena/testované auto 59 700 €/ 80 650 €
Konkurenti: BMW radu 5, Audi A6, Jaguar XF

Majo Bóna
Ako auto-moto novinár pracujem presne dvadsať rokov a za tento čas som odjazdil prakticky všetky kategórie vrátane Peugeotu BB1, ktorý vo mne zanechal trvalé... spomienky. Maximálnou rýchlosťou, ktorou som išiel sa nechválim, lebo 314 km/h nestojí za reč. Milujem autá, ktoré majú charakter, preto som fanúšikom a aj vlastním hrdzavú poľskú fiatku :) Ak ste zvedaví na moje názory, môžete si prečítať moje články, prípadne pozrieť videá na apextv.sk

Mohlo by vás zaujímať