Testy

JAZDENÉ AUTÁ: Opel Insignia 2,0 CDTI

Nemusí to byť zákonite Passat, alternatív v strednej triede je viac ako dosť. A Opel Insignia patrí medzi ne. Napokon, bol to tento model, ktorý sa rozlúčil s názvom Vectra a priniesol do strednej triedy čerstvý vietor. Dizajn Insignie interpretoval kupé a v porovnaní s predchodcom jej to výrazne pomohlo najmä z optickej stránky. Verziu liftback považujeme za mimoriadne atraktívnu, poskytuje kombináciu estetiky sedanu s variabilitou interiéru. Pri pohľade na testované vozidlo sme ocenili fakt, že Insignia stále vyzerá veľmi moderne. Je to dané aj tým, že sme testovali faceliftovaný model. Náš testovaný model z akčnej série Drive mal xenónové reflektory, čo sme ocenili. V rámci vybavenia boli ešte aj 18-palcové disky kolies, namiesto nich sme mali 17-palcové disky ešte so zimnými pneumatikami. Aj tie však vyzerali celkom atraktívne.

Jazdená Insignia

A v roku 2013 sa menil nielen vonkajší dizajn, ale aj palubná doska, ktorá mala po novom oveľa menej ovládačov a bola prehľadnejšia. Nechýbala ani dvojzónová automatická klimatizácia s dotykovým ovládaním zmeny teploty. To bolo menej citlivejšie a vyžadovalo si dlhší dotyk, aby zareagovala. Multimediálny systém R300 s menšou obrazovkou ponúkal ovládanie prostredníctvom tlačidiel, systém Bluetooth na telefonovanie bez použitia rúk a USB výstup na prehrávanie MP3 formátu. Dané vybavenie zodpovedá moderným automobilom, ak ste fanúšikom využívania smartfónu aj za volantom Apple Carplay či Android Auto, vám budú chýbať. To je však detail, v prípade, že potrebujete aj túto funkciu, orientujte sa na Insignie, ktoré sú vybavené multimediálnym systémom Navi 900 Intellilink.

Jazdená Insignia

Testované vozidlo bolo uvedené do premávky začiatkom roka 2016 a po dvoch rokoch mala na tachometri viac ako 93-tisíc kilometrov, čo iba dokazuje množstvo najazdených kilometrov služobnými vozidlami, v našom prípade cca 45tisíc km/rok. Napriek tomuto číslu na tachometri sme na sedadlách ani inde v interiéri nezaznamenali známky opotrebenia, aj po najazdení týchto kilometrov sa Insignia javila ako nová. Aj na exponovaných častiach vodičovho sedadla sme nenašli žiadne ošúchané miesta, poťah volantu bol ako nový a zároveň žiaden z ovládačov nebol ošúchaný. Za svoj interiér tak jazdená Insignia získava 9 z desiatich bodov a dokazuje kvalitu Oplov Insignia po facelifte. Priestorové pomery netreba komentovať, tie zodpovedajú strednej triede, štyria dospelí a dovolenkové balenie zvládne bez problémov. Ku komfortu cestujúcich vzadu prispieva aj stredová lakťová opierka, vodič sa môže spoľahnúť na anatomické sedadlá s vynikajúcou polohou sedenia, ktoré neunavia ani na dlhých cestách.

Jazdená Insignia

Pod kapotou úradoval moderný naftový agregát 2,0 CDTI s maximálnym výkonom 125 kW (170 k). Moderný preto, lebo nechýbalo ani vstrekovanie močoviny AdBlue, čo znamená, že s týmto motorom vám zatiaľ žiadne zákazy vjazdu do centier miest nebudú hroziť, patrí totiž medzi najčistejšie. Navyše sa táto technológia čistenia emisných neprejavila na dynamike auta. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy je príjemná hodnota a dynamika ostala zachovaná aj po 90-tisíc kilometroch. Podobne dobre na tom bola aj spotreba, ktorú sme poľahky dostali pod hranicu šiestich litrov, takže aj po 300 kilometroch sme mali nadrž z troch štvrtín plnú. Je to následok veľkej, 70-litrovej nádrže, ktorá je skutočne dimenzovaná na prekonávanie dlhých vzdialeností,. Svedčí o tom aj sprevodovanie prevodovky, ktorá má dlhšie prevody, takže šiesty prevodový stupeň využijete prakticky až na diaľnici, v meste nikdy. Pochváliť musíme aj podvozok. Žiadne pazvuky, geometria kolies bola príkladná a ak sme chceli, Insignia zvládla aj sériu zákrut vynikajúco, hoci predsa len naznačila hmotnosť na úrovni 1,6 tony. Pri kontrole podvozka sme taktiež neobjavili žiadne nedostatky, povrchová hrdza na výfuku či ramenách podvozka je bežná, v tomto smere nijako nevybočovala z normálu.

Jazdená Insignia

Suma sumárum veľmi praktická alternatíva pre rodiny s dvoma deťmi, ktoré hľadajú alternatívu k ponuke nových vozidiel na úrovni 14-tisíc eur. Nami testovaný exemplár sa predával za 13 799 eur, čo považujem vzhľadom na stav auta i kompletnú a vydokladovanú históriu za prijateľnú ponuku.

Opel Insignia 2,0 CDTI

Motor: Prepĺň. naftový R4, 1 956 cm³

Max. výkon: 125 kW (170 k) pri 3 750 ot./min.

Max. krút. Moment: 400 Nm pri 1 750 – 2 500 ot./min.

Pohon a podvozok: 6-stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu tlmičová vzpera HiPer Strut, priečne rameno, vzadu priestorová viacprvková náprava, Brzdy vpredu a vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 225/50 R17

Batožinový priestor: 530/1 470 l

Rozmery: 4 842 x 1 856 x 1 498 mm, rázvor 2 737 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 589/2 180 kg, objem nádrže 70 l Max. rýchlosť: 225 km/h

Zrýchlenie: 9,4 s

Priem. spotreba: 5,6/3,8/4,5 l/100 km

Emisie: CO₂ 118 g/km

Cena: 13 799 eur

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

OSRAM: Aké vlastnosti by mal mať ideálny kompresor?
Magazín

Aké vlastnosti by mal mať ideálny kompresor?

Správny tlak v pneumatikách je nielen zárukou bezpečnosti, ale aj predlžuje životnosť pneumatík a ovplyvňuje spotrebu paliva. Hoci niektorí vodiči stále hustia pneumatiky ručne alebo pomocou nožnej pumpy, je oveľa pohodlnejšie používať elektrický kompresor.