TEST: Ford Focus 1.5 EcoBoost ST Line – Všestranný športovec

Všestranný športovec
Vydané  Text: 
Keď sa povie športový Focus, každému určite hneď napadne verzia RS. My sme mali na test o 200 koní slabší a o 4,2 sekundy na stovku pomalší model. Dovolíme si však tvrdiť, že ešte stále športový – 1.5 EcoBoost vo výbave ST Line.
Napriek tomu, že aktuálna generácia už dosluhuje, Focus vyzerá stále moderne a veľmi dobre. Dynamika srší z každej línie jeho karosérie. Ereso ako by bolo ukryté v jeho vnútri a ostrý červený lak len podčiarkuje, že ide o atléta. Po nasadnutí za volant vás interiér doslova oblapí. Všetko je tu poruke, nič nie je ďaleko, za ničím sa netreba načahovať. Vo výbave ST Line je interiér bohatší o športové sedadlá s vynikajúcim bočným vedením, športový volant, špeciálnu hlavicu riadiacej páky, kovové pedále, čierny strop alebo z elektronických vychytávok je tu systém SYNC3 s 8-palcovým farebným dotykovým displejom.
Počas jazdy Focus potvrdzuje svoj pôvod a cítite sa v ňom ako vo vysnenom „erese“. Presné riadenie, krátke dráhy radenia, tuhý podvozok, motor, ktorý vie potiahnuť a vo vyšších otáčkach nás navyše potešil aj svojím dunivým športovým prejavom. ​ Počas testovania stihol napadnúť prvý sneh a teploty klesli pod nulu. Focus však aj v týchto podmienkach, a neraz vo vysokých rýchlostiach, držal zvolenú stopu aj bez zásahu elektronických pomocníkov a zakaždým vykrúžil zátačky tak, ako sme ho nasmerovali. Pohodlie za volantom v týchto studených časoch zlepšovali vyhrievané sedadlá a volant. Ranné ometanie snehu a oškrabávanie námrazy nám zas pomáhalo zvládnuť vyhrievanie predného a zadného okna.
S Focusom na zimných gumách a v mínusových teplotách sme jazdili v priemere za 7,4 litra benzínu na 100 km. EcoBoost s objemom 1,5 litra je veľmi pružný a ochotne sa dá vytáčať až do 6 500 otáčok. Maximálny výkon má 110 kW (150 k) a na 100 km/h zrýchli za 8,9 sekundy. Jasné, z týchto údajov sa nám nepodlamujú kolená, ale v kombinácii, v ktorej Ford tento Focus ponúka, je to naozaj dobrá voľba a bez nadsadenia môžeme o ST Line povedať, že ide o všestranného športovca s atraktívnou cenovkou.








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.