TEST: Renault Clio Grandtour 1,5 dCi -Osvedčený spoločník

Renault Clio Grandtour patrí medzi osvedčené stálice na našich cestách. Jeho faceliftovanú verziu sme dostali do redakcie v najvyššej výbave Intens s paketom GT Line Full 17″ a s najvýkonnejším naftovým motorom 1.5 dCi.
Vydané Text: 
Pri pohľade zvonku nie je badať žiadne dramatické zmeny dizajnu. Svojím rozmerom nás na prvý pohľad upútajú veľké 17-palcové kolesá, ktoré automaticky vyvolajú otázku, ako sa s nimi popasuje podvozok. Ďalšiu zmenu si môžu všimnúť okoloidúci po naštartovaní. Je ňou atraktívny LED pásik denných svetiel. Vnútri nás čaká interiér v znamení paketu GT Line – športové sedadlá, volant, pedále, hlavica riadiacej páky. Všetko prvky, ktoré zvyšujú atraktivitu a vo vás chuť jazdiť. Čo viac si môžete priať?
Sedadlá si plnia svoju úlohu na výbornú a spĺňajú všetko, čo svojím výzorom sľubujú. Vďaka naozaj dobre vyladenému podvozku v nich počas jazdy necítite ani tie spomínané 17-palcové kolesá. Práve naopak, podvozok výborne zvláda malé nerovnosti aj väčšie výtlky, v zákrutách sa nenakláňa a v kritických situáciách vás na oplátku podržia sedadlá.
Táto hra na športovca by sa však nedala hrať bez schopnej motorizácie a tou naftová preplňovaná 1.5 s výkonom 81 kW (110 k) rozhodne je. S Cliom si poradí bez problémov a nebudete sa musieť báť s ňou predbiehať ani dlhý náves na dvojprúdovej ceste mimo mesta.
Grandtour však nie je len o rýchlej jazde. Odporučili by sme ho najmä mladým rodinám, ktorým bude stačiť svojím vnútorným priestorom, objemom batožinového priestoru 443 dm3, dobrou spotrebou veselo pod 5 litrov a to aj pri dynamickej jazde i priaznivou cenovkou. S motorom 1.2 16V vo výbave Life sa jeho cena začína už na 9 590 €.
Vďaka bohatej výbave si môžete Clio nakonfigurovať podľa vlastnej chute a možností. Parkovanie uľahčia parkovacie senzory, zadná kamera alebo rovno parkovací asistent. Na výber je aj niekoľko multimediálnych systémov či farebných vyhotovení interiéru. Renault posunul aj týmto faceliftom Clio zase o kúsok bližšie k zákazníkovi, pričom sa Clio stalo zaujímavejším a atraktívnejším.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.



ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.