BMW odhalilo X7, my sme ho nafotili počas testovacej jazdy na diaľnici

AKTUALIZOVANÉ: BMW X7 sme videli jazdiť naživo počas našich ciest. Na diaľnici sa objavilo v kamufláži, ktorú automobilky štandardne používajú, aby skryli aspoň detaily pripravovaných modelov. Všetky fotografie si môžete prezrieť vo fotogralérii k článku. Najväčšie SUV v histórii BMW je skutočne robustné, má široký postoj a impozantné rozmery. Pripomína predimenzované trucky populárne v USA. Od nich sa však líši mimoriadnym luxusom v interiéri.
[IMAGE id=199512]
Svet momentálne veľmi úspešne dobýjajú crossovery, ale dopyt po veľkých luxusných SUV-čkach neustane zrejme nikdy. Výrobcom sa jednoducho oplatí investovať enormné prostriedky do vývoja, výroby a marketingu.
X7 bude hierarchicky a aj cenovo najvyšším modelom triedy X, ktorá by tak obsiahla všetky kategórie SUV/SAV – od tých najmenších, počnúc modelom X1, po okázalo robustné X7.
[IMAGE id=199481]
Dizajn konceptu BMW X7 nápadne pripomína aktuálnu generáciu vozidiel Volvo XC90. Na prvý pohľad sa dokonca zdá, že jediný prvok, ktorý tieto dva automobily odlišuje, je rozdelená maska chladiča u BMW. X7 iPerformance by však malo nachádzať zákazníkov, ktorí vyžadujú ešte o niečo viac, než ponúka Volvo. Podľa slov BMW má byť model X7 jeden z najdôležitejších, čo sa týka plnenia misie NUMBER ONE > NEXT, teda dosahovania „značného nárasut predaja a tržieb najmä v luxusnom segmente“.
[IMAGE id=199479]
Dizajn karosérie je nápadný a nesnaží sa pôsobiť kompaktne či dynamicky. Veľké rozmery prijíma ako výhodu, pre ktorú si ho raz budú ľudia kupovať. Predná maska je prakticky plochá na vozovku, postoj je široký a podvozok veľmi vysoký – veď vozidlo stojí na 23” kolesách!
[IMAGE id=199480]
Interiér je rovnako ako vonkajší dizajn nápadne sofistikovaný, moderný a je interpretáciou značky o luxuse budúcnosti. Obsiahne priestor pre 6 pasažierov vrátane vodiča, pričom každý z nich má k dispozícii plnohodnotné individuálne nastaviteľné sedadlo. Vedľa seba sa nachádzajú 12,3-palcová digitálna prístrojová doska a stredový dotykový informačný displej. Automobil stojí na až 23-palcových diskoch z ľahkých zliatin, ktoré zároveň znižujú aerodynamický odpor vozidla.