TEST VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion DSG: Pozri, čo dokážem!
Volkswagen Tiguan patrí k obľúbeným kompaktným SUV. Jeho aktuálna generácia má našliapnuté na to, aby oslovila mnoho záujemcov. Napríklad aj šírkou motorizácií vrátane benzínovej 2.0 TSI.
Vydané Text: Martin Šebesta
O tom, že je dostatočne priestranný, svedčí aj fakt, že na predné ergonomicky tvarované a masážne sedadlá sa vedľa seba bez problémov zmestili dvaja chlapi s priemernou výškou 190 cm a hmotnosťou jasne cez 100 kg. Priestorová hojnosť pokračuje aj na zadných 3-dielnych polohovateľných sedadlách a v batožinovom priestore, takže Tiguan ako rodinné auto na časté jazdy s plným obsadením odporúčame.
Chvíľu si budete zvykať na štartovanie tlačidlom na stredovej konzole. Pokiaľ si rozumiete s mobilmi, tabletmi a obrazovkami, skamarátite sa aj s Tiguanom. Tiguan si navyše ponechal ovládanie klimatizácie tlačidlami, čo výrazne uľahčuje orientáciu. Výkonné kompaktné SUV jazdí podľa vašich prianí. S ľahkou nohou a s dodržiavaním predpisov v ekologickom režime aj pod 8 l/100 km, no pri využití jeho dynamických schopností v športovom režime pôjde k dvojcifernej spotrebe.
Pruženie aj brzdy sú veľmi dobre vyvážené, pohon všetkých kolies s nastaviteľnými režimami vás spoľahlivo dovezie k horskej chate, prispieva k neutrálnym jazdným vlastnostiam a na vysokých pneumatikách si auto výtlky po zime ani nevšímalo. Široká bezpečnostná výbava si svoju prácu odvádzala svedomito, aj keď systém na udržiavanie v jazdnom pruhu bol trochu tvrdohlavý. Neoblomne držal auto v strede pruhu a ak sme chceli využívať celú jeho šírku, zásahmi do riadenia nás presviedčal, že to nie je dobrý nápad. Dynamické LED svetlomety potešili výkonom, po stlmení sa však mohli rýchlejšie vracať do plného výkonu.
Pokiaľ hľadáte rodinného spoločníka, ktorý zvládne jazdu s plnou záťažou a bude vás rozmaznávať priestorom, je Tiguan veľmi zaujímavou voľbou. Azda by sme sa zamysleli nad motorom. Ak nepotrebujete toľko výkonu, s pohonom všetkých kolies a s dvojspojkovou prevodovkou sú v ponuke aj úspornejšie benzínové verzie. Na druhej strane, plné zošliapnutie plynu a zatlačenie do sedadla ničím nenahradíte!
**TECHNICKÉ ÚDAJE**
**Motor :** preplň. benzínový R4, 1 984 cm3
**Výkon:** 132 kW (180 k) pri 3 940 – 6 000 ot./min.
**Krútiaci moment:** 320 Nm pri 1 500 – 3 940 ot./min.
**Pohon a podvozok:** 7-st. dvojspojková prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/65 R 17.
**Batožinový priestor:** 615/1 655 dm3
**Rozmery:** 4 486 × 1 839 × 1 673 mm, rázvor 2 677 mm
**pohotovostná/celková hmotnosť:** 1 645/2 160 kg, objem nádrže 64 l
**Najvyššia rýchlosť:** 208 km/h
**Zrýchlenie:** 0 – 100 km/h 7,7 s
**Spotreba:** 9,0/6,3/7,3 l/100 km
**Emisie CO2:** 168 g/km
**Cena/testované auto:** 35 460 €/39 570 €
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyššia clá na autá dovezené z Číny? Čínske automobilky prechádzajú na plán B, pre Európu bude ešte horší
Nemeckí výrobcovia automobilových značiek odmietajú represívne clá na čínske automobilky.
STK
Technická kontrola aj bez návštevy STK. V Poľsku schvaľujú prelomový zákon, ktorý pošle STK priamo za majiteľom vozidla
Novela zákona o technických kontrolách vozidiel zavádza možnosť vykonať technickú skúšku aj mimo stanice technickej kontroly.
Novinka však nie je platná pre všetkých motoristov, navyše má svoje úskalia.Slovensko
Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách
V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.
Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.AKTUALITA
Toto je malá revolúcia v priamom prenose. Nová MAZDA EZ-6 je nielen úchvatná, ale dá sa ovládať zvonka hlasom
Inteligentná parkovacia technológia, ktorá umožňuje ovládať vozidlo hlasom, aj keď je vodič mimo vozidla, nadčasová elegancia a mnoho ďalšieho.
Nové elektrifikované vozidlá Mazda EZ-6 a Mazda ArataPlug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.