Magazín

Porovnali sme kombi a SUV rôznych značiek! Ktorá karosárska verzia je praktickejšia?

Titulka SUV Kombi

CELÝ TEXT NÁJDETE V ČASOPISE AUTO MOTOR A ŠPORT

Vyššie ťažisko, horšia aerodynamika, vyššia spotreba a spravidla drahší servis. Na druhej strane vyšší podvozok, často pohon všetkých štyroch kolies, pre niekoho pohodlnejšie nastupovanie a lepší výhľad z auta. toto sú argumenty, ktoré platia v prípade áut typu SUV. Rozhodli sme sa preveriť, aký je reálny rozdiel medzi SUV a ekvivalentnými kombi. A ak majú vyššiu cenu, tak za čo si reálne priplácate. Kde to bolo možné, zvolili sme aj pohon 4 × 4.

Škoda Octavia Combi vs. Škoda Karoq

Škoda Karoq ponúka o niečo menej priestoru než Octavia, avšak vo výrazne kratšej karosérii. Cenový rozdiel medzi týmito autami je 1 290 €. Octavia má navyše bohatšiu základnú výbavu a väčší kufor. Karoq zas ponúka za príplatok (644 €) vyberateľné sedadlá Varioflex, ktoré sa dajú úplne vybrať a batožinový priestor tak môžete zväčšiť až na 1 810 litrov. Uberajú však z priestoru nad hlavou zadných pasažierov. Rozdiel v hmotnosti je prekvapivo malý, v spotrebe ich delí približne pol litra v prospech Octavie. O aerodynamike hovorí drastický rozdiel v maximálnej rýchlosti: Octavia Combi ju má až o 21 km/h vyššiu. Ak by ste chceli argumentovať dostupnosťou pohonu 4 × 4 v Karoqu, máme protiargument: Octavia ho časom dostane tiež do ponuky.

Kombi vs. SUV

Kia Ceed SW vs. Kia Sportage

Cenový rozdiel 3 300 € je z tých výraznejších. Pri voľbe SUV navyše vôbec nezískate väčší batožinový priestor. Treba však povedať, že Sportage má aj po dorovnaní o čosi bohatšiu výbavu (napríklad vyhrievané zadné sedadlá) a ponúka veci, ktoré v Ceede SW nenájdete (polohovateľné zadné sedadlá a lepší posed v nich). Ak si zvolíte kombi Ceed SW, dostanete nielen väčší kufor, ale ušetríte aj viac ako liter na spotrebe. Výhoda modelu Sportage sa prejaví až pri výbere pohonu všetkých štyroch kolies, kde síce cenový rozdiel ešte viac stúpne, avšak Ceed vám pohon aj zadnej nápravy nikdy neponúkne.

Kombi vs. SUV

Renault Megane Grandtour vs. Renault Kadjar

Ďalší veľmi tesný súboj, kde SUV dokonca vyhráva v úplne nečakanej disciplíne – maximálnej rýchlosti, až kým sa nepozrieme na cenový rozdiel. Ten nám vyjde takmer na 4 000 €. Iste, Kadjar ponúka väčšiu variabilitu a pre niekoho aj pohodlnejšie nastupovanie či manipulovanie s detskou sedačkou. Tento cenový rozdiel je však extrémny, najmä ak výbavou sú si obe autá dosť podobné. Kadjar však dokáže na rozdiel od Meganu ponúknuť pohon 4 × 4, čo sa cení. My sme však v kalkulácii rátali s prednokolkou.

Kombi vs. SUV

CELÝ TEXT NÁJDETE V ČASOPISE AUTO MOTOR A ŠPORT

Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.