Magazín

Po tomto aute od Toyoty budú túžiť všetky mamičky na svete!

Nová futuristická „štvorkolka“ i-TRIL zo spoločnej dielne Toyota Motors Europe a jej dizajnového štúdia ED² z Francúzska mala svoju svetovú premiéru na minuloročnom autosalóne v Ženeve. Tento koncept je výbornou ukážkou toho, akým smerom sa uberá vývoj koncernu Toyota zameraný na ekologickú mestskú mobilitu budúcnosti.

Active Lean technológia a riadenie ako zo sci-fi

Koncepčné vozidlo i-TRIL, ktoré váži len 600 kg, poháňa elektromotor s potenciálom dojazdu cez 200 km na jedno nabitie. Kľúčovým prvkom jeho konštrukcie je záves medzi zadnou nápravou a kabínou, ktorý umožňuje nakláňanie karosérie a predných pneumatík, zatiaľ čo motorizované zadné pneumatiky zostávajú vždy kolmé na povrch vozovky. Technológia aktívneho nakláňania karosérie, tzv. Active Lean je nastavená na uhol naklonenia 10 stupňov, ktorý vývojári z Toyoty označujú na základe testov za ideálny pre zabezpečenie optimálnej stability vozidla, priľnavosti kolies a tým čo najväčšieho pôžitku z jazdy.

Auto i-TRIL nemá žiadne pedále. Riadenie, zrýchlenie a brzdenie kompletne vykonáva technológia elektronického ovládania. Tá sa obsluhuje pomocou riadiacich uzlov po oboch stranách, ktoré siahajú až k rukám vodiča. Žiadne ďalšie ovládacie prvky ani prepínače v kabíne nenájdete. Počas autonómnej jazdy vás okraje prístrojového panela rozsvietením informujú, do ktorej strany budete zabáčať. V manuálnom režime vám dá všetky pokyny pre riadenie jednoduchý projekčný displej. i-TRIL má už teraz zabudovanú úplne novú koncepciu rozhrania pre komunikáciu medzi človekom a strojom, tzv. HMI.

Hlavne pre mamu a dve deti

Do auta sa pohodlne zmestia traja dospelí. Interiér je konštruovaný tak, aby mali z jazdy oveľa väčší zážitok aj cestujúci na zadnom lavicovom sedadle. Napríklad deti tak môžu byť oveľa bližšie k svojej mame bez toho, aby rušila ich výhľad opierka hlavy. Keď hovoríme o matke a deťoch, práve týmto smerom uvažuje automobilka Toyota ako o primárnych užívateľoch tohto šikovného auta budúcnosti. Vychádza pritom aj zo štúdií a prognóz Európskej únie týkajúcich sa vývoja a rozširovania prímestských aglomerácií. Do popredia sa dostanú obyvatelia malých až stredne veľkých miest. A presne im bude určené aj vozidlo i-TRIL.