Na brzdy budú montovať malé vysávače! Prečo?

Čo vy na to?
Vydané  Text: 

Nedávno sme vás informovali o výsledkoch štúdie spoločnosti Dekra, ktorá merala vplyv áut na ovzdušie v meste. Zistilo sa, že najväčším znečisťovateľom ovzdušia nie sú ani tak samotné výfukové plyny, ale malé prachové častice. Tie vznikajú najmä pri brzdení, kedy z obrusujúcich sa doštičiek a kotúčov odlietavajú malé čiastočky prachu do ovzdušia. Existuje dokonca predpoklad, že v roku 2030 budú tieto prachové častice tvoriť až 90 % z celkového vplyvu automobilov na ovzdušie. Emisie pri brzdení pritom vyrábajú aj elektromobily, hybridy či autá na vodík, takže sa jedná o problém, ktorý tu s nami zostane aj po ére spaľovacích motorov. Našťastie, niektoré firmy už vyvíjajú možné riešenia tohto problému. Buď pôjde o filter, ktorý škodlivé častice absorbuje a bolo by ho možné namontovať aj na staršie typy automobilov, alebo o akýsi malý vysávač. Ten predstavila francúzska firma Tallano a nechala si ho patentovať. Systém využíva iba tlak vzduchu na nasávanie prachových čiastočiek. Nečistoty sa potom ukladajú do zásobníkov, ktoré bude môcť vodič neskôr vyprázdniť aj sám. Pre nás je dôležité najmä to, že zariadenie nijako neovplyvňuje účinnosti ani schopnosť chladenia brzdového kotúča.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.