Ako veľmi sa môžu dve autá podobať?: BMW verzus CEO VIDEO!!!

BMW sa naťahuje s importérom China Automobile Deutschland o dizajn čínskeho terénneho auta. Všetko sa točí okolo otázky: Ako veľmi sa môžu dve autá podobať?
Vydané Text: 
Čo majú spoločné modely BMW X5 a čínsky Shuanghuan CEO? „Nie veľa,“ hovoria Číňania. „Priveľa,“ kontrujú Nemci. Mníchovský koncern považuje dizajn čínskeho vozidla za drzé porušenie ich duševného vlastníctva. Preto zažalovali importéra China Automobile Deutschland (CAD) a v prvej inštancii dostali za pravdu. CAD sa odvolal a vrchný krajinský súd v Mníchove potvrdil, že súdny proces sa môže rozbehnúť. Prvé kolo je naplánované v máji. To, čo vyzerá ako právnická formalita, však šéf CAD Karl Schlössl považuje za bod k svojmu víťazstvu. Sudcovia predsa mohli nové pojednávanie odmietnuť, keby odvolanie nemalo šancu na úspech. No úspech môže zaznamenať samotné auto. CEO v základnej výbave v Nemecku stojí 25 000 € (753 150 Sk), s doplnkovou výbavou sa cena vytiahne na 30 000 € (903 780 Sk). BMW X5 stojí minimálne dvojnásobok, no táto značka ponúka nielen pestrý výber motorov, ale aj overenú kvalitu a bezpečnosť. Naproti tomu CEO je k dispozícii len s jedným motorom so zdvihovým objemom 2,4 litra a výkonom 92 kW (125 k). Auto s týmto agregátom dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h, nad čím sa každý majiteľ BMW môže akurát blahosklonne usmievať. O to menej sa už usmieva mníchovský koncern. Okrem očividne podobnej zadnej časti Číňania údajne „odkukali“ aj obloženie dverí a volant. Schlössl tomuto rozruchu nerozumie: „V súčasnosti je predsa väčšina áut jednej kategórie podobných.“ Napriek tomu je rozhodnutý dobojovať súboj s BMW do konca, v najhoršom prípade až na Európskom súdnom dvore. Jeho odkaz je jednoznačný už len preto, že BMW prehralo podobný spor v Taliansku s tamojším importérom CEO. Ten medzičasom žiada odškodné. Navyše Schlössl podotýka, že aj dizajn X5 môže byť plagiát. Podľa neho totiž sa mníchovské SUV podobá kórejskému modelu Ssangyong Musso, ktorý prišiel na trh v roku 1993, čiže dlho pred X5. Zdroj: Financial Times Deutschland Spracovala: Soňa Zverková Chrash test čínskeho CEO Chrash test BMW X5







ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.