Jaguar oživuje E-Type

Legendárny Jaguar E-Type, mnohými považovaný za najkrajší automobil všetkých čias, sa vyše štyridsať rokov po premiére začína znovu vyrábať.
Vydané  Text: 
Nie, čas sa nevrátil. To sa len vedenie firmy lepšie pozrelo do katalógov. Ešte v roku 1963 Jaguar pripravil odľahčenú verziu sériového modelu označenú Lightweight, určenú najmä na preteky. Z pôvodne plánovaných osemnástich kusov ich však vtedy vzniklo iba dvanásť. Posledný kus bol dokončený v roku 1964 a výrobné čísla ostatných šiestich ostali až doteraz nepoužité. Pokračovanie série vznikne ručne, pôvodnými postupmi a s detailnou zhodou s predchodcami tak, aby sa dokončilo to, čo sa pred štyrmi desaťročiami nestihlo. Všetko po starom ostane i pod nekonečne dlhou prednou kapotou. Svoje miesto tam má vyhradený slávny radový šesťvalec objemu 3,8 litra, dosahujúci namiesto štandartných 198 kW (265 k), rovnako ako u predchádzajúcich dvanástich kusov, maximálny výkon 224 kW (300 k). Spoločnosť mu robí štvorstupňová mechanická prevodovka.
Verzia Lightweight je v porovnaní so štandardným prevedením o 114 kg ľahšia. Zníženie hmotnosti je výsledkom rozsiahleho použitia hliníkových zliatin, z ktorých je vyrobená kompletná karoséria aj blok motora. Niekoľko kilogramov sa ušetrilo tiež sparťanskou výbavou v interiéri a odstránením všetkých chrómových doplnkov karosérie. Prvý znovuzrodený E-Type je už v týchto dňoch na svete a premiérovo sa predstaví cez víkend na prestížnej kalifornskej prehliadke Pebble Beach Concours d’Elegance. Výroba ostatných kusov budú nasledovať už čoskoro.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.